Hej!
Jag behöver eran hjälp verkligen.Första gången i mitt liv ska renovera ett rum.Jag vill måla alla väggar.
jag tog bort en del taper (det var typ 4 olika lager).det der jättegärna ut just nu ,plus det kom olika konstiga material fram pp olika ställe.
Vad ska man tänka på innan jag lägger en renoveringstapet ?
Ska man spackla småa hål och sprickor innan det?
Och vad ska man tänka på innan jag lägger renoveringstapet pp ytan?
 
  • Vägg med borttaget tapetlager visar ojämn yta och små skador nära ett fönster och en radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med delvis borttagen tapet som visar flera lager och skador med fönsterkarm och utsikt mot bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vägg med flagnande och borttaget tapetlager som avslöjar ojämna ytor och rester av gammal tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med borttagna tapetlager och exponerade sprickor bredvid ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med flera lager gammal tapet som delvis är borttagen, exponerande underliggande material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är Tretexskivor på väggarna, läs på lite om dom sen ta beslut hur du vill gå vidare.
 
Jag vill behålla dem treetexskivor. Det finns några sprickor i dem ovanför fönster men jag tänkte spackla dem lite och lägga en målarremsa och spackla lite till ovanpå.......jag hoppas det skulle se bra ut innan jag lägger renoveringstapeter på:/
 
Om det är foder runt fönstret hade jag tagit bort det, samt demonterat uttaget.
 
Uttaget vi har demonterad redan. Frågan är hur ska man få den jämna ytan innan vi börjar med renoveringstapeter.:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.