Vi bygger terasspool från pool-fritid. Bygger in den med altan runt och undrar nu om någon har tips på bra staket runt?
har någon testat detta?
 
  • Säkerhetsstaket runt en terrasspool med grönska i bakgrunden och rabattreklam på bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi är så nöjda! Grävde lite i marken så poolen kom ner en bit, byggde ut altanen runt om med pumphus intill och lucka.
 
  • Man bygger ut träaltan runt en nedgrävd pool med verktyg och byggmaterial synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altantillbyggnad i trädgården med verktyg och byggmaterial, inbyggd pool och omgivande grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altan med nedgrävd pool belyst på kvällen, pumphus vid sidan, inramad av träden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis nedgrävd pool med omgivande altan och pumphus, två personer i vattnet, omgiven av träd och blommor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Barn som badar i inbyggd ovanmarkspool på utbyggd trädäck med natur i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Halv nedsänkt pool med genomskinligt lock, utbyggd träaltan och parasoll, omgiven av natur och träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Needas och 3 till
  • Laddar…
Väldigt fint! Kikar också på en pool därifrån. Har du något mått på den? Eller vilken modell.
 
A anis78 skrev:
Väldigt fint! Kikar också på en pool därifrån. Har du något mått på den? Eller vilken modell.
Detta är pool och fritids XL modell. 210x280 tror jag.
vi är jättenöjda, men hade gärna haft en dubbelt så stor nu när grabben försöker lära sig simma fast då blir det väl lite dyrare att värma upp.
 
  • Gilla
ekvadrat
  • Laddar…
En fråga, hur mycket låter en sånhär? Det är ju trots allt en cirkulationspump som snurrar året runt. Funderar just nu på placeringen och ett alternativ som väger starkt är precis vid huset!
Det innebär att den hade hamnat ca 2,5m från sovrummet och typ vägg i vägg med vardagsrummet, eller ptja kanske 30-50cm från badkarskanten till husfasaden men med sittmöjligheter som då hamnar mot fasaden!
 
  • Gilla
Tommy Vikström
  • Laddar…
C crazytok skrev:
En fråga, hur mycket låter en sånhär? Det är ju trots allt en cirkulationspump som snurrar året runt. Funderar just nu på placeringen och ett alternativ som väger starkt är precis vid huset!
Det innebär att den hade hamnat ca 2,5m från sovrummet och typ vägg i vägg med vardagsrummet, eller ptja kanske 30-50cm från badkarskanten till husfasaden men med sittmöjligheter som då hamnar mot fasaden!
Den brummar endast lite och då hade jag inte en tanke på det när jag byggde pumprummet. Det hörs lite när man sitter i poolen men inte in i huset.
Det finns säkert någon bra matta att ställa själva pumpen på som förhindrar att ljudet/vibbrationerna går vidare i konstruktionen.

(sry för sent svar). :)
 
Hej, vi håller precis på att installerar vår xl-pool från pool och fritid. Jag funderar lite över avloppet, vad har du gjort för lösning? Det rör som sitter på (vanligt grått med 90 graders muff) sitter knappt uppe och under gömmer sig gängor till bottenventilen. Jag har dock inte hittat någon bra skruvanslutning för att kunna dra vidare rör från avloppet. Några bra idéer?
 
Hej! Jag har bara satt fast röret med ett hårband i regel inunder.
Vi kommer endast att släppa ut det sista litrarna den vägen.
Jag har en dränkbar pump med 20 m slang så jag kan leda bort vattnet och ut i en hage.
 
Ställer en fråga till om inställningar för rening av vattnet. Vad har ni andra för schema på detta? Hur många timmar om dagen är lämpligt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.