Efterfrågar rekommendationer bra takomläggare i Göteborg men även tips mottages på vilken man inte ska välja.

Tacksam för alla svar!

//Lizelotte
 
Hej!

Jag är också intresserad av tips. Har kontaktat några olika som jag googlat fram och utifrån beskrivning (bilder, besiktningsprotokoll) har jag fått prisuppskattningar på mellan 90-215 tusen. Det rör sig om ett radhus (97 kvadrat på 1,5 plan) med gammalt tegeltak, två ”utstående” fönster samt en skorsten som behöver fixas. Väldigt svårt för mig som total nybörjare att veta vad man bör betala för ett sånt jobb.
 
Kan varmt rekommendera www.vgbt.se
De bytte tak på vårt fritidshus. Vi tog in besiktningsman som tyckte arbetet var mycket bra gjort. Skulle lätt anlita företaget igen.
 
  • Gilla
eded och 1 till
  • Laddar…
Tack för tips, ska kolla med dom!

ni som redan bytt tak, har priset i offert varit det ni i slutändan betalat eller är det vanligt att takläggarna upptäcker mer som behöver göras under arbetets gång?
 
  • Gilla
Karliz
  • Laddar…
R rickard1985 skrev:
Tack för tips, ska kolla med dom!

ni som redan bytt tak, har priset i offert varit det ni i slutändan betalat eller är det vanligt att takläggarna upptäcker mer som behöver göras under arbetets gång?
Vi fick inga överraskningar. Avtalet reglerade vad som kostar extra. Tex byte av dåliga råspont.
 
  • Gilla
Karliz
  • Laddar…
Hej Rikard!
Jag har fått offert från Tak i väst som verkar väldigt bra med.(de har solceller om man även önskar). Även ett företag här från torslanda NCW har varit och kollat. Men fortsätter söka ett tag till innan vi bestämmer. Du kan väll skriva sen hur du gör, vilka du bestämmer.
Ha det så bra!

//Lizelotte



R rickard1985 skrev:
Hej!

Jag är också intresserad av tips. Har kontaktat några olika som jag googlat fram och utifrån beskrivning (bilder, besiktningsprotokoll) har jag fått prisuppskattningar på mellan 90-215 tusen. Det rör sig om ett radhus (97 kvadrat på 1,5 plan) med gammalt tegeltak, två ”utstående” fönster samt en skorsten som behöver fixas. Väldigt svårt för mig som total nybörjare att veta vad man bör betala för ett sånt jobb.[/QUOR
 
M Möla76 skrev:
Vi fick inga överraskningar. Avtalet reglerade vad som kostar extra. Tex byte av dåliga råspont.

Hej!
Dessa var ju lite dyrare... men min fråga har ni valt att ha en besiktningsman och valde ni vab,iga matta eller blanka? Tack på förhand! Mvh Lizelotte
 
K Karliz skrev:
Hej!
Dessa var ju lite dyrare... men min fråga har ni valt att ha en besiktningsman och valde ni vab,iga matta eller blanka? Tack på förhand! Mvh Lizelotte
Vi valde att ta in besiktningsman själva. För säkerhets skull. Vi valde pannor som var snäppet under blanka.
 
Hej igen och tack för alla svar och funderingar!

Jag ska sätta gavelventiler som då blir den enda ventilationen på vinden i nuläget.
Därtill funderar jag på att sätta upp en sorptionsavfuktare på vinden för att aktivt kunna hålla borta fukten. Detta ser jag som nån slags halvpermanent lösning tills jag kommit till rätta med ventilation och isolering.
Är det en dum idé att ställa en avfuktare på vinden?
 
hej igen,

vad hette dessa pannor? Benders? Prisskillnad? Och till sist slapp nu snörasskyddet då? Tack!

Hälsning Lizelotte


M Möla76 skrev:
Vi valde att ta in besiktningsman själva. För säkerhets skull. Vi valde pannor som var snäppet under blanka.
 
K Karliz skrev:
hej igen,

vad hette dessa pannor? Benders? Prisskillnad? Och till sist slapp nu snörasskyddet då? Tack!

Hälsning Lizelotte
Vi valde S:T Eriks pannor. Jag kommer inte ihåg prisskillnaden men jag var nöjd med priset. Jag slapp snörasskydd då mitt friridshus är både lågt och inte har så stort tak.
 
  • Gilla
Karliz
  • Laddar…
O Ove Sundberg skrev:
Hej igen och tack för alla svar och funderingar!

Jag ska sätta gavelventiler som då blir den enda ventilationen på vinden i nuläget.
Därtill funderar jag på att sätta upp en sorptionsavfuktare på vinden för att aktivt kunna hålla borta fukten. Detta ser jag som nån slags halvpermanent lösning tills jag kommit till rätta med ventilation och isolering.
Är det en dum idé att ställa en avfuktare på vinden?
Ska du byta tak så bygg luftad nock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.