Hej,
Jag verkar inte hitta VP-rör i samma färgskala som de vanliga flexslangarna är i (mörkare grå för PMflex tex).
Nån som sett såna?

Mvh
 
E
X xLnT skrev:
Hej,
Jag verkar inte hitta VP-rör i samma färgskala som de vanliga flexslangarna är i (mörkare grå för PMflex tex).
Nån som sett såna?

Mvh
Menar ni såna: Grått VP-rör med en diameter på 16mm och en längd på 2 meter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ett grått VP-rör med 16mm diameter på vit bakgrund, som används för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E El-Löken66 skrev:
Menar ni såna:
Jag menar släta vp-rör ja, men det där är fel färg, och inte någon vidare kvalité på dom.
Du kan säga du till mig :)
 
E
X xLnT skrev:
Jag menar släta vp-rör ja, men det där är fel färg, och inte någon vidare kvalité på dom.
Du kan säga du till mig :)
Menar du såna då, PM Flax. Har du sett dylika?
Stapel av svarta styva rör på vit bakgrund, möjligen avsedda för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E El-Löken66 skrev:
Menar du såna då, PM Flax. Har du sett dylika?
[bild]
Jag har kikat på deras sida (innan jag postade här), men jag tycker de ser svarta ut på bilden, om du jämför med bilderna på deras flexslang så är det stor skillnad. Dessa är dessutom UV-beständiga och garanterat ganska dyra mot vanliga VP-rör.
 
E
X xLnT skrev:
Jag har kikat på deras sida (innan jag postade här), men jag tycker de ser svarta ut på bilden, om du jämför med bilderna på deras flexslang så är det stor skillnad. Dessa är dessutom UV-beständiga och garanterat ganska dyra mot vanliga VP-rör.
Har mest sett vita och beige.
Kanske @elmont vet.
Annars får du köpa beige, tugga och spray i önskad kulör. Dessa är ju normalt inget man skyltar med.
 
E El-Löken66 skrev:
Har mest sett vita och beige.
Kanske @elmont vet.
Annars får du köpa beige, tugga och spray i önskad kulör. Dessa är ju normalt inget man skyltar med.
Jag kommer ha synliga på kabelstege tillsammans med flexslang och skulle vilja få det så enhetligt som möjligt.
Visst finns alternativet att använda flexslang, men då jag ska göra en 90 graders böj på dessa så hade jag velat ha slät insida.
 
E
X xLnT skrev:
Jag kommer ha synliga på kabelstege tillsammans med flexslang och skulle vilja få det så enhetligt som möjligt.
Visst finns alternativet att använda flexslang, men då jag ska göra en 90 graders böj på dessa så hade jag velat ha slät insida.
Förstår inte hur du menar detta ska bli snyggt. Ska du måla skarvarna också då?
Vad är det som ska färdas i kabeln?
 
richardtenggren
Jag tror jag köpte ett Vprör på biltema, det var grått, kanske lite ljusare än pm flexslang.
 
E
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag tror jag köpte ett Vprör på biltema, det var grått, kanske lite ljusare än pm flexslang.
Dessa: En vit VP-installationsrör av plast för elinstallationer, isolerad mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
?
 
richardtenggren
E El-Löken66 skrev:
Dessa: [bild]?
Jag är osäker men tror det var Biltema, de kan ju bytt leverantör 10 gånger sen dess dock ;)
 
E El-Löken66 skrev:
Förstår inte hur du menar detta ska bli snyggt. Ska du måla skarvarna också då?
Vad är det som ska färdas i kabeln?
Det är bara ca en meter som kommer vara synligt på kabelstege upp mot taket, det är 2,5kvmm FQ, TP-kabel, fiberkabel mm.
 
Eftersom efterfrågan på färgade VPrör torde vara i princip obefintlig så är det nog lite motbacke. En gång för länge sedan fans det något som hette IP rör dom var svarta och ganska "spröda", när man skulle bocka var man tvungen att ha en bockfjäder samt en skålformad böjbar bockmall. Men sådana har jag inte sett sedan långt in på förra seklet.
 
Du kan inte ta svarta flex-slangar då? Alternativet, om det bara rör (fniss!) sig om 1 m kanske du kan ta svarta slangar och dra på en sån där kabelsamlare-för-kontor-under-skrivbord-pryl som man kan montera efteråt?
 
M Millox skrev:
Du kan inte ta svarta flex-slangar då? Alternativet, om det bara rör (fniss!) sig om 1 m kanske du kan ta svarta slangar och dra på en sån där kabelsamlare-för-kontor-under-skrivbord-pryl som man kan montera efteråt?
det sitter redan 32mm och 20mm Flexslang i genomföringar i taket. Och dom är gråa. Om jag inte hittar så blir det grå flexslang den biten också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.