:poop:Hej vänner!

Jag har precis lagat min första toalett. Det var ganska roligt. Skruvade isär eländet och bytte packning på inloppsventilen. Får dock känslan av att den sjunger på sista versen. Delarna verkar ha bytts i omgångar under många års tid.

En kompis ska göra sig av med en stol i relativt gott skick och han undrade om jag ville ha hans gamla. Lite oklart vilket märke, men misstänker tidigt 2000-tal.

Ponera att jag slänger bort min nuvarande stol är det något speciellt jag behöver tänka på för att fästa den på gjutjärnsröret?

Hur gör jag med tätning och annat?
Vad behöver jag kolla relaterat till mått etc?
Kommer operationen kunna genomföras eller är detta något jag bör låta bli?


Jag kommer förmodligen inom kort får genomgå en badrumsrenovering (med rör) så ser det mest som ett experiment. Tänkte det kunde vara en ganska ”kul” grej. Just nu sväljer dock avloppet undan allt den kommer över så klarar sig nog ett tag till kanske.

Ha det!
 
  • Gilla
Bullens Pilsnerkorv123
  • Laddar…
Varför byta något som fungerar och allt ska göras om senare. Är i mitt tycka överkurs, men klart upp till var och en. Din toa i dag är den skruvad eller limmad, stämmer fästhålen på den ( nya ) med varandra, var är det för tätning mot röret i golvet, mycket som kan inträffa som inte är bra, utan blir en fabel i det hela. Låt vara som det är så är du lyckligast och kan sova på natten.
 
Tja!

Kunde inte låta bli. Tronen fick vara men jag bytte handfatet istället. Kunde knappt vicka på avloppsröret. Tätt blev också. Lite diskmedel så var jag hemma. Satt någon vanlig gummipackning som var helt intakt både innan och efter.

Jag måste tyvärr byta toan för den verkar vara påväg att ge upp. Jag kommer nog inte renovera badrummet på ett tag då lite annat har fått prioritet. Jag sover tryggt på nätterna. Det är bara ett hus! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.