Vilken dimension?
 
Vet inte exakt ännu , men för en kökskran som ska vara för sep kolsyra
 
En centrumborr borde kunna klara av jobbet.
 
  • Gilla
Velou
  • Laddar…
Ok , läste någonstans att ytan var så hård och spröd så det fanns risk för sprickbildningar etc .
Men en skarp diamant hålsåg kanske funkar
 
Är som att såga i smör med rätt grejer, stressa ijte låt borren jobba, om du är ostadig på handen, gör en mall av tex plywood som har ett hål i den diametern du vill ha mät ut och lägg på plats så kan du inte slinta lika lätt
 
L Lopex skrev:
Är som att såga i smör med rätt grejer, stressa ijte låt borren jobba, om du är ostadig på handen, gör en mall av tex plywood som har ett hål i den diametern du vill ha mät ut och lägg på plats så kan du inte slinta lika lätt
Tack för tipset
 
Hej!

Löste du något hål i skivan ock isåfall, hur gick du till väga och med vilka verktyg?

Ska ev köpa min Oxsten utan hål i nämligen pga jag är så osäker vart jag vill placera ut handfatet o kranen.
Antingen göra hålet själv eller så får jag köpa en "billig" skiva så länge och måtta mig fram på den innan jag beställer

mvh Johan
 
Tanken för borrning var att köpa em extern kolsyraanläggningen med separata kranar. Men har inte hittat något sådan jag tror på riktigt ännu. Men blir det av så hör jag av mig // Martin
 
  • Gilla
LordJN
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.