Karlia
Ordnat sig, jag fick tag på brandexpert.
 
Redigerat:
BirgitS
Kan du inte i stället beskriva vad som hände och vad som gjordes så att andra vet vad man ska göra när det inträffar?
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Jag fick lite panik. Midnatt, ledlampa började pipa (då jag har katter tänkte jag döende mus) efter ett tag knaster och poof, kraftig rökutveckling.

Dagstid skulle jag ringt pappa. Och förmodligen inte varit orolig. Nu släckte jag lampan och tog av glaskupan. Ringde 11414 och frågade om det fanns någon vaken brandexpert. De hade inte någon men gav mig ett Stockholmsnr som jag ringde. De tipsade om att dra ur sladden och lägga ut lampan. Efter 40 min var den fortfarande så varm att jag inte kunde röra den.

Idag har jag ny lampa som jag fortfarande inte fått att fungera men jag har än så länge bara gjort ett försök. Känns lite pinsamt att jag kände mig så pass handfallen inatt, men rökutvecklingen gjorde mig stressad.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
En lampa i ett vägg- eller lamputtag?
Kanske blivit några skador i uttaget. Kan du ta bort locket och se hur det ser ut?

Man brukar inte tänka så bra mitt i natten heller ;)
 
Karlia
Efter 22:00 tänker jag inte bra alls, dagtid tycker jag ibland att jag lyckas :)

Taklampan var det, dimbar ledlampa ca två år gammal. Ingen propp har gått, väntar förmodligen tills dottern kommer hem ikväll - blir så mycket enklare när jag kan langa saker till henne, slipper springa upp och ner för stegen.

Funderar givetvis på elen här också, när den drogs. Sladdarna i taket såg inte helt nya ut.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Du får ladda upp lite bilder på hur det ser ut med sladdar etc.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Det är en variant som jag faktiskt inte tänkt på själv. Ska granska lite närmre ikväll så får vi se om jag behöver en second opinion. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.