Hejsan hejsan, hoppas jag skriver på rätt ställe. Jag jobbar som snickare och min firma ska starta en montage avdelning som jag ska vara med i, vi ska resa utanför regionen många gånger och ligga ute på traktamente. Vi är nu i en löneförhandling om lönetilllägg på timlönen när vi är iväg.
Det jag undar är om någon byggnadsarbetare här har legat ute och om ni har haft lönetillägg och hur mycket isåfall?
Har googlat på hela google utan tur och facket har haft svårt och svara på den frågan...

Tack och hej.
 
Inget förutom vanligt traktamente det som ger pengar är ju att han vanligtvis jobbar längre dagar vi körde 4×12 ledig fredag fast vi fick traktamente för 5 dagar
 
Okej tackar för svar :)
 
Sen hur vinsten blir beror mest på hur man lever hotell och utemat eller husvagn på bygget
 
Vi har det redan ganska bra, firman står för boende förutom dom 30% på traktamentet som skatteverket tycker, vi får en bil och åka i och resetidsersättning men vi vill ha lite extra i timmen. skrev här för och höra hur andra har haft det så man har något och jämföra med :)
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.