Hej

Efter att plattsättare tagit upp klinkers i duschen på grund av dåligt fall i mitt nya badrum luktar det kattpiss. Vad kan det bero på?
 
  • Gilla
Ahmada
  • Laddar…
Troligtvis kattpiss
 
  • Haha
  • Gilla
muppenx och 1 till
  • Laddar…
Det här inte varit någon katt i närheten av badrummet. Lukten kom när plattorna togs upp.
 
Ja men det kan ju ha kissat en katt där förut, och plattorna har stängt in det.
 
som sagt helt nytt badrum
 
Hej, Vårt nya luktar också kattpiss. Oklart varför. Man gjorde om kaklingen pga att hantverkare 1 satte fel fogar + fogsprång. Vet du vilket tätskiktssystem man använde hos er?
 
Kan det inte vara silikonfogen som luktar? Vissa typer av silikon kan lukta väldigt starkt.
 
P PGHO skrev:
Hej

Efter att plattsättare tagit upp klinkers i duschen på grund av dåligt fall i mitt nya badrum luktar det kattpiss. Vad kan det bero på?
Oj . Jag undrar om risken att han skadade tätskiktet när han rev bort de gammla plattorna
 
Noop, man rev allt och gjorde om tätskiktet med. Vi tyckte väldigt mkt kissdoft också kom från insidan av WC-stolens kant mot golvet. Läste om mikrosprickor som kan leda till läckage från kröken. Om det är urintillblandat (ospolat) kan lukt sätta sig. Efter att WC-stolen är bytt är det nu luktfritt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.