Kommit så långt jag kan med nya toan. Röris får ta över nu.
Nyrenoverad toalett med toalettstol, handfat och handdukstork intill ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Linuslin och 3 till
  • Laddar…
Sista jobbdagen innan hemfärd imorgon. Ändrat lite eldragning i gamla badrummet. Dragit fram rör och dosa för golvvärme. Lyfte på kåpan till centralen för att identifiera dragningar som inte hade nån funktion. En gammal värmekabel för inkommande vatten som var bortkopplad hittades. Fanns tomrör till diskbänksskåpet vilket var en bra överraskning! Fixerade purusbrunnen med platta. Kommer få kortla en del för kommande golvspån då det är cc 60 och jag vill hålla spacklat så tunt som möjligt då det är lågt i tak som det är. Köpte en packe markisolering och limmade ihop en ny kista kring vatten och avlopp istället för att mosa ner gullfiber som tidigare.
Vy under en trägolvkonstruktion som visar nyinstallerade rörsystem och isoleringsmaterial för el- och VVS-arbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy under golv med nydragna rör och isolering för badrumsrenovering, inklusive purusbrunn och avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i badrum med exponerad isolering, avloppsrör, golvvärme och purusbrunn i trästomme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Öyivind och 1 till
  • Laddar…
Nu hemma igen. Lagad mat och rinnande vatten! Hann dra lite silikon kring handfatet och städa av innan jag åkte. Körde också hem alla verktyg då det rekats en del bland stugor i Tänndalen. Hos båda grannarna hade sopkvasten lagts ner framför ytterdörren och hos någon annan hade en tjome fastnat på övervakningskamera.
Ett delvis renoverat badrum med nyinstallerat handfat och toalett samt en plastövertäckt dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Öyivind och 2 till
  • Laddar…
Har varit uppe några korta helgrundor sedan sist. Röris har dragit igång nya toan. Nya vvb funkar kanon! Har hunnit få upp plyfa och gips i gamla badrummet.
Renovering av badrum med nya väggar av gips, isolering synlig, flytspacklat golv och en ny VVB.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade vattenrör och ventiler i ett öppet väggutrymme med gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även flytat golvet.
Nyflytat golv med värmeslingor och färdigställt gipstak i ett badrumsrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallation av toalett med synlig avloppsstam och flytspacklat golv i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Baxat in ny tvätt/tork på nya toan.
Tvättmaskin och torktumlare bredvid ett handfat med träskåp, golv med klinker, och trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även kommit fram till att leja bort spackling och målning av sovrummen och hall så när vi åker upp till nästa helg är det bara att hårdvaxolja golven och spika socklar/lister!
 
  • Gilla
-RB- och 5 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Har varit uppe några korta helgrundor sedan sist. Röris har dragit igång nya toan. Nya vvb funkar kanon! Har hunnit få upp plyfa och gips i gamla badrummet.
[bild]
[bild]

Även flytat golvet.
[bild]
[bild]

Baxat in ny tvätt/tork på nya toan.
[bild]

Även kommit fram till att leja bort spackling och målning av sovrummen och hall så när vi åker upp till nästa helg är det bara att hårdvaxolja golven och spika socklar/lister!
Snyggt! Smart val att ta lite hjälp såhär på sluttampen. Ser riktigt bra!
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
G Greatstomp skrev:
Snyggt! Smart val att ta lite hjälp såhär på sluttampen. Ser riktigt bra!
Japp, ibland gäller det att veta när det är dags att ta in hjälp :rofl:.
Och så blir det bra att hinna börja flytta in i det nya över julledigheten. Sen är det bara resten kvar... riva vägg till gamla sovrummet och byta golv där. Slipa resten av golvet i huset. Byta och bygga om köket. Måla alla väggar i gamla delen.
 
  • Gilla
Greatstomp och 2 till
  • Laddar…
Kan bjuda på några bilder från målaren. Detta efter grundningen. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet när vi åker upp.
Efter grundning: ett hörnrum med nymålade väggar, trädetaljer och slutna dörrar, ombonad atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tomt rum med träbjälklag i taket och målarutrustning, väggar och golv skyddade inför målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hörn av ett rum efter grundmålning med träbjälkar i taket och målarutrustning på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
holmberg87 och 5 till
  • Laddar…
Har varit uppe sedan jul nu och hunnit en hel del. Vi fick hit röris en sväng så det blev brådis med klinker/kakel i badrum men vi kunde tillslut bli rena till nyår!
Delvis kaklad duschhörna med klinkergolv under konstruktion, skyddad med blå tejp och kakelkryss i fogarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverat badrum under arbete med gråa klinkergolv och kaklade väggar, ofärdig dusch och toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av ett nykaklat badrum med glasduschhörn, toalett och oavslutat arbete synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Linuslin och 1 till
  • Laddar…
Även fått igång elen i tillbyggnaden så nu finns det ljus och värme. Börjat sätta lister och skruva möbler. Så skönt att bli av med kartonger och prylar som man har fått flytta runt hela tiden.
Digital termostat och ljusknapp på vägg i tillbyggnad med tänd belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredd tillbyggnad med träpanel i tak, upplyst taklampa, våningssäng och trädörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740 och 2 till
  • Laddar…
Och så är det ju fantastiskt med vinter!
Snötäckt skog med träd och mark helt övertäckt av tjockt vitt snötäcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740 och 8 till
  • Laddar…
Vår uppe över helgen för att sätta klinker i hallen. Ett omöjligt projekt att genomföra med hela familjen på plats. 6 personer i full skidmundering som ska in och ut via altandörren känns fel på något sätt :p. Därför gav jag mig inte på detta över jul/nyår. Men nu åkte jag upp ons eftermiddag och körde lite distansjobb (vilket iofs är standard nu) tors-fre så att jag skulle hinna prima och rolla fuktspärr. När jag fredag 16.30 skulle kapa första klinkerplattan så hände inget. Märkte att kaptrissan inte fanns på sin plats längre och utan den blir det svårt. Fick panik och såg 120 mils resa gå upp rök. Kastade mig i bilen och åkte ner till bygghandeln i Funäsdalen och hoppades att de skulle ha en kap. Kom 2 min innan stängning. De hade en kvar. För 5500kr.... sa att det nog va lite väl saftigt. Men tydligen fanns lite marginal att ta av för dom kunde pruta ner den 2000kr. Blev affär. Har nu en jäkligt fancy kakelkap :cool:. Kakelkap med klinkerplattor och verktyg på ett trägolv inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740 och 4 till
  • Laddar…
Pågående installation av kakelgolv med korsformade avståndshållare och en röd hink vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nylagt klinkergolv i en hall med klädhängare och ytterkläder i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nylagt klinkergolv i en hall med öppning till ett rum med trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade klinkergolv i en hall med synlig dörr och delar av en vägg i förvandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740 och 3 till
  • Laddar…
Själv hittade jag en ny trissa på Beijer för ett par tior. Men sen är ju nya fina verktyg ngt man mår bäst av :D
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Hann även sätta klinker i bastun. Dock ingen fog ännu.
Nyinstallerad klinker i en bastu, utan fog, med synliga distanskors och bastudörr halvöppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Själv hittade jag en ny trissa på Beijer för ett par tior. Men sen är ju nya fina verktyg ngt man mår bäst av :D
Ja, någon ny hade dom inte på Fresks i Funäsdalen. Ångrar att jag tog den billigaste kapen på Hornbach. Snålheten bedrar. Iaf ibland.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.