MrJay
Du behöver en driver, det står tydligt att det är DC anslutning.
 
Listen levereras med en 12V adapter står det. Sannolikt för att plugga i ett vanligt vägguttag.
 
MrJay
G Guson skrev:
Listen levereras med en 12V adapter står det. Sannolikt för att plugga i ett vanligt vägguttag.
Då så, bara att skarva på lampkontakt!
 
MrJay
MrJay MrJay skrev:
Japp. [länk]
Där har vi något! Den borde jag ju kunna gömma antingen uppe vid lampkontakten eller någonstans i stjärnan. Antar att den kan bli varm så får vara lite försiktig med det.
 
MrJay
J Jakob Berglund skrev:
Där har vi något! Den borde jag ju kunna gömma antingen uppe vid lampkontakten eller någonstans i stjärnan. Antar att den kan bli varm så får vara lite försiktig med det.
Inte så värst varm så det brukar vara rätt lugnt.
 
MrJay MrJay skrev:
Inte så värst varm så det brukar vara rätt lugnt.
Tror du man kan lägga den i en sådan här? https://www.clasohlson.com/se/Takkopp/p/32-1873 Förutsatt att den är stor något. Skulle kunna 3D printa något som passar den och håller allt på plats.
 
prototypen prototypen skrev:
Jag är ju alldeles för praktisk så jag hade inhandlat en
[länk]
klippt en lagom bit och satt dit en lämplig lamppropp, kanske den här
[länk]

Protte
Med tanke på hur mycket tid/pengar jag redan laggt på denna stjärna så gör det inget om det kostar lite och är lite jobbigare. Bara det blir så bra som möjligt.

Stjärnan är cnc fräst i valnöt och ek.
 
MrJay
J Jakob Berglund skrev:
Tror du man kan lägga den i en sådan här? [länk] Förutsatt att den är stor något. Skulle kunna 3D printa något som passar den och håller allt på plats.
Möjligen, jag hade nog 3D-printat med lite tjockare/hårdare plast och lämnat en liten springa för den varma luften att ta vägen någonstans.
 
MrJay MrJay skrev:
Möjligen, jag hade nog 3D-printat med lite tjockare/hårdare plast och lämnat en liten springa för den varma luften att ta vägen någonstans.
Bra ide. Jag kan ju absolut göra ett gäng springor så den får luft.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.