Hej
Jag har problem med en torktumlare som går cirka 5 sekunder och går cirka 5 sekunder. Så håller den på hela tiden. Har rensat den där ja kom åt. Men gör likadant ändå. Det är en Electrolux EDC 47100 7kg Autocontrol. 7KG Electronic controlsystem. Står inget i manualen om hur man återställer den om det nu är nåt som har löst ut Mvh Roger
 
Blev lite fel där
Den går 5 sekunder och stannar i 5 sekunder, en stund, sen stannar den helt och lampan på startknappen blinkar rött. Har haft den strömlös i några timmar och sen provat igen, men ingen skillnad. Ligger sjuk så har inte kollat så mycket än det ja beskrev.
 
Det är en kondenstumlare.
 
A
I vilken takt blinkar den röda lampan?
 
electroluxaren skrev:
I vilken takt blinkar den röda lampan?
Jag gick och starta den nu, och den började gå som vanligt igen. Så vi får se om den fungerar nu, annars skriver jag här igen.
 
Nu gör den likadant igen, men den stannar inte som förra gången och det blinkar inte på startknappen utan den går några sekunder och stannar några sekunder.
 
A
Motordtyrningen kan det vara
 
electroluxaren skrev:
Motordtyrningen kan det vara
Du har nog rätt om att det kan vara motorstyrningen. Den har funkat några gånger för att sedan göra likadant igen. Finns det något sätt att kolla upp själva om det är motorstyrningen som jäklas? Eller det är dyrt och fixa till? Mvh Roger
 
A
Elektroniken kostar ca 1.300.-
 
electroluxaren skrev:
Elektroniken kostar ca 1.300.-
Okej, ja starta den den för en timme sedan, och den gick lite sen stannade den och började blinka rött som den gjorde första gången då jag skrev här första gången och tänkte inte på att blinkningarna kunde betyda något. Jag är bilmekaniker, så ja borde ju tänkt på att det kunde betyda något för lite äldre Volvo bilar blinkar det olika för vad felet är. Tumlaren blinkar ganska snabbt utan uppehåll. Jag försökte lägga upp en kort snutt som ja filma, men telefonen skrället vägrar att gå med på det! Men det är kanske lite till hjälp med detta. Vet ju själv när en kund ringer och ska förklara något fel på sin bil
 
R rogerek skrev:
Okej, ja starta den den för en timme sedan, och den gick lite sen stannade den och började blinka rött som den gjorde första gången då jag skrev här första gången och tänkte inte på att blinkningarna kunde betyda något. Jag är bilmekaniker, så ja borde ju tänkt på att det kunde betyda något för lite äldre Volvo bilar blinkar det olika för vad felet är. Tumlaren blinkar ganska snabbt utan uppehåll. Jag försökte lägga upp en kort snutt som ja filma, men telefonen skrället vägrar att gå med på det! Men det är kanske lite till hjälp med detta. Vet ju själv när en kund ringer och ska förklara något fel på sin bil
Hej!
Löste det sig? Har en likadan med nåt snarlikt problem, när den ska starta låter det lite (surrar) och blir sedan helt tyst och inget mer händer. Den stod och pep och blinkade konstigt efter att ha torkat en tvätt och när jag skulle starta om hände väldigt lite...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.