Hmm tråkigt om du vore nåt knas med glasen. Vet bara att det var säkerhetsglas tror jag det heter.

Ja ett element som är väldigt lågt ställt skulle man kunna prova också.
 
Oggga Oggga skrev:
Hmm tråkigt om du vore nåt knas med glasen. Vet bara att det var säkerhetsglas tror jag det heter.

Ja ett element som är väldigt lågt ställt skulle man kunna prova också.
Är det helt vanliga enkelglas säkerhetsglas utan energibelägg? Hopsnickrade av glasmästaren eller köpta färdiga?
Det är energibeläggning som förhindrar kondens, och ännu bättre med dubbelglas.
 
GoC GoC skrev:
Är det helt vanliga enkelglas säkerhetsglas utan energibelägg? Hopsnickrade av glasmästaren eller köpta färdiga?
Det är energibeläggning som förhindrar kondens, och ännu bättre med dubbelglas.
det är enkelglas som jag tror är hopsnickrade av glasmästaren, beläggningen kan jag inte svara på
 
Oggga Oggga skrev:
det är enkelglas som jag tror är hopsnickrade av glasmästaren, beläggningen kan jag inte svara på
Troligen ingen beläggning då du får såpass mycket kondens på dom.
Men du kan väl prova med att stänga ventilerna och ställa in en luftavfuktare som du kan ta in när det blir kallt ute.
Sämre kan det väl inte bli.
 
GoC GoC skrev:
Troligen ingen beläggning då du får såpass mycket kondens på dom.
Men du kan väl prova med att stänga ventilerna och ställa in en luftavfuktare som du kan ta in när det blir kallt ute.
Sämre kan det väl inte bli.
ja jag får prova det. Tack för all hjälp
 
Oggga Oggga skrev:
ja jag får prova det. Tack för all hjälp
Det behöver du inte göra förrän du testat och det kanske till och med fungerar.
Men du borde ju kunna behandla glasen med rainoff. Sådant man behandlar vindrutor på bilar med.
https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/bilvard/biltvatt/fonsterrengoring/vattenavvisare-629094/
Då borde det bli en automatik avfuktning då fukten som kondenserar på rutorna rinner av som vatten på en gås och ut via aluminiumprofilen i nederkant.
 
  • Gilla
Oggga och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.