Efter år med hus av olika användningsområde och därtill hörande skador av olika slag vill jag bara påminna om vikten att ha ordentligt på fötterna när det gäller försäkringar..Jag har varit med om otaliga vattenskador, frysskador, hussvamp och annat elände som skulle kostat en mindre förmögenhet utan en försäkring som betalat... :D Ta i ordentligt när ni väljer försäkring hotta upp med husplus/hemplus och allt vad det heter. Det är väl valda val!

Glöm sedan inte att jämföra olika bolag. Vi halverade kostnade på likvärdig försäkring genom att byta..(från 8 till 4)..

Och nej jag kränger inte försäkringar som levebröd... :D
 
Vilket bolag har ni och vilket hade ni??
 
Th =hade Folksam = har... ;)
 
Men jag får tillägga Lajban att vi varit nöjda med TH. De har alltid varit schyssta...Vi har nyss bytt till Folksam så nu får de bekänna färg ( vatten/frysskada i garaget som upptäcktes häromdan :p).
 
det är nog ingen fara, jag har varit stammis på folksam pga vattenskador :D
 
bra ;)
 
GARBO försäkringen som ingick i husaffären är det en fullgod försäkring eller bör den kompletteras?
???



 
Ärligt talat Emyran...vet ej...men kolla upp det noga :-/
 
efter vad jag har hört om Garbo, (sök tidigare trådar) så kan du lika gärna vara utan den...
 


OK nu har jag kollat upp vår försäkring.

Vi har if fullvärdes villaförsäkring. Skönt :)
Första året ingick tydligen i huspriset.

Jag hade blandat ihop det med Garbo, som väl är försäkringen under byggtiden om husföretaget skulle konka? ???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.