Hej,
Jag har byggt en platsbyggd garderob med skjutdörrar i ett av mina rum. Garderoben sitter i ett snedtak.
anledningen till måtten är pga att det var en utbyggnad från väggen där spisfläktskanalen går.
Tanken var att bakom ena dörren skulle rymmas utdragslådor, medans bakom den andra skulle hängda plagg förvaras.
Vad tror ni vore vettigt att göra? jag bifogar bilder och en simpel skiss.

jag har skrivit i en annan tråd men får inget svar. Det fick helt enkelt bli en ny.

Väl mött.
 
  • Platsbyggd garderob med skjutdörr i rum med snedtak, speglad bild visar rum och växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Platsbyggd garderob under snedtak med skjutdörrar och förvarade föremål framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritad skiss av platsbyggd garderob under snedtak med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förstår inte riktigt vad du undrar?

Vi har också garderober vid snedtak som den förra ägaren hade inrett med trådbackar i en, öppna hyllor i en och klädstång i en. Du får inte se den med öppna hyllor för det var stökigt i den.

Inredd garderob under snedtak med trådbackar och övre hylla med kläder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Garderob inredd under snedtak med klädstång och hängande kläder samt en övre hylla med objekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hyllorna högst upp vid snedtaket blir ju inte så djupa, men de är bra att ha ändå.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hyllorna högst upp vid snedtaket blir ju inte så djupa, men de är bra att ha ändå.
ska man sätta en mellanvägg i garderoben?
Eftersom garderoben är ganska djup så tänkte jag att man kunde stasha lite bröte där bakom.
 
Ja det tror jag blir bra! Vi har mellanväggar mellan alla tre dörrar.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ja det tror jag blir bra! Vi har mellanväggar mellan alla tre dörrar.
Det skall provas. tack för hjälpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.