R Rolle85 skrev:
Vad mer kan man göra för att öka kompet.
Ventilöversyn och kanske justering eller till och med slipning kan vara något att titta på.
 
Slipning av vad, hur
 
Kompet läcker ut då, slipa in ventilerna
 
Får nog bli skroten
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Får nog bli skroten
Ge inte upp nu!
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Ventilsätena slits men inte ventilskaften och spelet minskar och till slut tätar inte ventilerna = dålig kompa.
Ta ut ventilerna och slipa av änden en halv eller en mm.

Protte
 
hur låter det när du startar och får den att gå 10 sek? kan du lägga upp en video så vi får höra?
börjar det hacka på slutet? på min gamla klippare så drar gaswiren lite för lite för lite, så beroende på temp och motstånd självdör den ibland, eller startar inte alls.. prova att manuellt spänna ut armen gas vajern drar i så att du maxar den så att säga..
 
In med lite 5:-56 eller wd40 i tändstiftshålet Det kan lossa på kärva kolvringar om du nu har dåligt komp
 
Blåser in lite strax
 
Det kommer att bolma rätt bra om den hoppar igång.
 
Nä gick inte :/
 
Ok det där gummimembranet som fungerar som bensinpump prova att byta det
 
Har bytt förgasare och pump
 
På med mer wd40 i tändstiftshålet och försök träffa ventilerna också. Dra runt motorn några varv och låt stå någon dag
 
Jag har präcis samma motor som sig tror jag och har jobbat med den under sommaren. Verkade svag i mororn och jätte svår stt starta. Har gjort typ alt vad jag kunne hitta på, tändstift, alkylatbensin, förgassare, olja, ventiler, motorrens, justering av gasen. Gav nästan upp.. men til slut beställte jag en ny aftermarket kopia på magneto / tänd spol och nu funkar alt så himla bra, starter på första ryk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.