Hej.
Vi har en självavfrostande frys som alltid har krånglat. Den blir mellanåt varm och och får temp på ca 5-8 minus. Då får vi stänga av den och vänta ett par dygn. Någon som har ngt annat knep? Vitsen med att inte behöva frosta av den själv har ju liksom försvunnit. Vore bättre att själv välja när det passar mig att stänga av den för att frosta av.
/Maria
 
A
Bra om man får reda på ad det är för modell
 
T
Det finns väl ingen "självavfrostande" frys som är i daglig användning där faktiskt avfrostningen fungerar?
 
Min Husqvarna är 10 år nu utan tillstymmelse till frost, används dagligen.
 
T
Stefan N Stefan N skrev:
Min Husqvarna är 10 år nu utan tillstymmelse till frost, används dagligen.
Har du kollat efter isbeläggning eller antar du bara?

Jag hade min Husqvarna frys inköpt 2018 igång endast drygt ett år och herrejösses hur mycket is det fanns då jag bestämde mig att avfrosta den i samband med elavbrott. Minst 2-3 liter vatten i form av is...
 
Det är en whirepool, WVE2652 NFW
 
T Turbo_Tail skrev:
Det finns väl ingen "självavfrostande" frys som är i daglig användning där faktiskt avfrostningen fungerar?
Jag har visserligen en kombinerad kyl/frys (samsung) med självavfrostning men den har skött avfrostningen själv i 10 år nu.
Den enda is som finns i den är iskuber till groggen :)
 
Redigerat:
A
M Mariahel skrev:
Det är en whirepool, WVE2652 NFW
inga felkoder dvs att displayen inte har de "vanliga" indikatorena tända?
hör du fläkten?
 
T
L lordi skrev:
Jag har visserligen en kombinerad kyl/frys (samsung) med självavfrostning men den har skött avfrostningen själv i 10 år nu.
Har du på riktigt kollat? Om det blir rejält med minusgrader i vinter, bär ur grejorna, stäng av frysen och se vad som väntar dig.. och förvänta dig sedan en lägre elräkning.
 
T Turbo_Tail skrev:
Har du på riktigt kollat? Om det blir rejält med minusgrader i vinter, bär ur grejorna, stäng av frysen och se vad som väntar dig.. och förvänta dig sedan en lägre elräkning.
Jag har -22 i frysen. Så kallt har vi aldrig utomhus här. Självklart blir elräkningen lägre om man stänger av frysen, konstigt vore ju annars...:thinking:
Så här ser det ut. Tog ut ett par lådor för att det ska gå att se. Aldrig behövt avfrosta manuellt på 10 år.


Interiör av en öppen frys med några matförpackningar och tomma lådor, ingen frostsynlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
electroluxaren skrev:
inga felkoder dvs att displayen inte har de "vanliga" indikatorena tända?
hör du fläkten?
fläkten går som vanligt, enligt displayen är det -18 men i övrigt inga felmeddelanden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.