Åsa Lund
Kan de inte själva ge referenser?
 
Jo. Men det kan ju vara lite ”utvalda” referenser. men vi har bett om det och väntar på det.
men såklart kommer de bara lämna nöjda kunder som ref.
 
Åsa Lund
Be om minst tre så får vi se?
 
Jo jo men detta forum är ju till för sånthär - att fråga hur andra upplevt ex en leverantör?
 
Åsa Lund
Absolut!
Men är det en liten leverantör är risken stor att du inte får svar ändå. Har sett det förr i andra trådar.
 
Konceptet verkar likna det som XN-villan kör med, och angående dem finns det sannolikt fler referenser och/eller åsikter att få.
 
Känner du till xn-villan ? Vi väntar offert därifrån också! Hör gärna om du har något att säga.
 
Byggde mitt nuvarande hus med XN-villan (flyttade in exakt på dagen för två år sedan) och är överlag mycket nöjda - har egentligen bara en enda anmärkning och det är att de utan att meddela oss ändrade några mått med några få centimeter. Eftersom vi dock planerade huset med inbyggda garderobsstommar så spelade de centimetrarna väldigt stor roll. Detta kände XN dessutom till.

Funderar väldigt allvarligt på att använda mig av XN igen nu när vi återigen siktar på att bygga nytt inom ett år, just då vi är så nöjda med dem samt att de känns mycket prisvärda.
 
  • Gilla
LouiseMartin
  • Laddar…
Intressant! Stort tack för ditt svar. minns du hur de låg mot andra konkurrenter i pris? Vilka jämförde du mot?
Märkligt dock med måttjusteringen- men förhoppningsvis löste det sig bra ändå!
 
Som jag skrev var de väldigt prisvärda, låg mycket bra till i pris.

Vi jämförde mot många av de större aktörerna som bygger efter byggherrens egen ritning/skiss, exempelvis Eksjöhus, Götenehus, Anebyhusgruppen, Trivselhus, Myresjöhus, Mjöbäcksvillan, Vallsjöhus, Vårgårdahus och Willa Nordic. Vissa av dem gav oss aldrig ens en offert, de flesta vi fick en offert av låg några hundratusen kronor över, vissa flera miljoner.

XN är också mycket flexibla om man vill göra vissa moment själv (som vi ville). Vi hade hela tiden kontakt med VD:n Martin, som var mycket tålmodig med oss och våra frågor, funderingar och ändringar.
 
Redigerat:
  • Gilla
LouiseMartin
  • Laddar…
L LouiseMartin skrev:
Hej

vi går i tankarna att bygga hus i början på 2021.
vi funderar på att bygga med ”Naturliga Hus”.
Någon som byggt med dom? Bra/dåligt?
L LouiseMartin skrev:
Hej

vi går i tankarna att bygga hus i början på 2021.
vi funderar på att bygga med ”Naturliga Hus”.
Någon som byggt med dom? Bra/dåligt?
Hej
Vi har nyligen byggt med Naturliga hus och blev supernöjda. Allt var perfekt från dag ett. Bra projektledning, mycket lyhörda, vid önskemål om ändringar mitt under projekt så var det inga problem så länge ändringarna ficka att genomföra.
Tveka inte att bygga med de.

Rayan
 
L LouiseMartin skrev:
Hej

vi går i tankarna att bygga hus i början på 2021.
vi funderar på att bygga med ”Naturliga Hus”.
Någon som byggt med dom? Bra/dåligt?

Vi ( och även våra grannar och säkert 5-6 hus i Vassunda-Säby/ Knivsta) har byggt hus med Naturliga Hus. Vi är supernöjda. Jag träffade en besiktningsman ( borde gå att finna på nätet) som sa att det finns inget företag som bygger bättre, tätare och miljövänligare hus i mälardalen än Naturliga Hus.
Vi var inte nöjd med allt men vi är ( tror jag) nöjdare än om vi byggt med något annat företag.
 
L LouiseMartin skrev:
Jo. Men det kan ju vara lite ”utvalda” referenser. men vi har bett om det och väntar på det.
men såklart kommer de bara lämna nöjda kunder som ref.
Det finns flera i vårt område som byggt med Naturliga Hus. De borde ha fler är tre referenser.
 
L LouiseMartin skrev:
Hej

vi går i tankarna att bygga hus i början på 2021.
vi funderar på att bygga med ”Naturliga Hus”.
Någon som byggt med dom? Bra/dåligt?
Hur blev de?

Tidigare jobbade ägarna själva i det förra bolaget, då var det Mälardalens bästa snickare. Nu tar de in entrepenörer istället. Men de som leder har koll på hur saker ska byggas, sen om entreprenörerna följer? Men det gäller ju alla husföretag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.