ja, jag har sökt och jag vet att det ska finnas svar, men jag hittar dom inte.

Har snurrat runt i ett ekorrhjul och nu vet jag varken ut eller in längre. Men en sak vet jag. Vi vill ha totalentreprenad, dvs inte göra ett smack (förutom målning kanske).
Vilka företag har det och har ni lust att kommentera om dom är bra eller dåliga efteråt också??

Och specificera om det ingår grund eller inte (och vilken typ), om inte vet ni vad det kostar.
Pust..
Kram och tack på förhand!!
 
Hej!

Ja, det är inte alltid helt lätt att hitta det man söker här på forumet ändå att man vet att det finns någonstans. Dessa tillverkare har totalentreprenad:

LB-hus (platta på mark)
Myresjöhus (platta på mark)
Modulenthus (vet ej grund)
Hjältevadhus (torpargrund)

När det gäller din önskan att inte göra något själv förutom att måla behöver inte det betyda att du måste ha totalentreprenad. Totalentreprenad innebär att du skriver ett kontrakt med ett enda företag i jämförelse med flera olika leverantörer och lika många olika kontrakt. Vad du än väljer så behöver du nästan inte "göra ett smack" vid nyckelfärdigt utförande men det är alltid du som är ansvarig byggherre. Tänk även på att du betalar för att få totalentreprenad.

//Impossible

P.S Rätta mig gärna om jag har fel, vet att dessa begrepp är svåra att reda ut D.S

 
Paddington,

Jag har FULL förståelse för din rådvillhet!

Men faktiskt tror jag att det bästa för dig är att du tar listan med husföretag som finns här på byggahus och mailar eller ringer och frågar varje enskilt företag om de har TE just i ditt område.

Min erfarenhet är, att det finns fler som erbjuder TE än de som alltid nämns (dvs LB, Myresjö, Hjältevad...). Men det varierar lokalt. Vissa husföretag erbjuder TE i vissa delar av Sverige men inte överallt.

Jag försöker själv snåra mig ur förvirringen genom att en efter en beta av tillverkarna och ställa frågan om TE. Erbjuder de inte TE går de bort - obönhörligen och definitivt!

Sedan går man lämpligen vidare med att hämta in priser på modeller man tycker om eller ritar eget och skickar ut.

Lycka till Paddington. Jag hoppas att du snart hittar ditt hus och din entreprenör!

PS! Har du inte redan bestämt dig för att utesluta de med krypgrund... (jag tycker mig ha känt det i dina tidigare inlägg...) ;)

 
nej, jag har inte uteslutit det. Jag är däremot "rädd" att det ska bli fel med krypgrund, vill ogärna bygga något som måste "underhållas" för att funka, samtidigt kanske det är det enda som vi har råd att bygga. Svårt!
 
Götenehus har totalentrepenad och du kan välja själv hur mycket eller lite du vill göra själv. Eller inget alls, dvs nyckelfärdigt.

Lycka till!
:)
 

Sävsjö trähus har åxå totalentreprenad
 
Lokalt i Göteborgsområdet: Onsalavillan (rekommenderas, alltid tot.ent) och Bollebygdshus (kan erbjuda det)
/ EoJ
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.