Det finns
eco 50
auto 45-65
samt 70

Köra mer på 70 grader då..?
 
Nu har jag tagit bort vattenkassetten (beställt ny). Det är sannolikt där stoppet är.

Nu ska jag rengöra slangarna.

Invattenslangen är vid färg och där kan jag inte se några fettrester.
Men avloppslangen har lite fett i kanterna, se bild. Men hur får jag ut det på ett bra sätt? Kör jag med flaskborste (om det ens hjälper) trycker jag ju ner det mot pumpen. Hälla varmt vatten, men kommer det i så fall in i den lilla "vattenhon" som silen sitter i och där avloppspumpen sitter i ena sidan. Hur får jag bort fettet i avloppsslangen på bästa sätt?
 
  • Avloppsslangen med fettrester i förgrunden och demonterade delar av en vattenkassett i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Ta loss Slangen i andra änden
Och spola varmvatten igenom.
Går att spola varmvatten i plastbehållaren oxå
Kör auto program ev med variospeed
Och 70 programmet i bland
 
Ok, någon som vet hur jag får loss slangen i andra änden? Behöver jag ta bort någon plåt?
Är redan långt över min komfortzon och kompetensnivå när det gäller det tekniska... :)
 
A
den sitter intryckt och med en o-ring i andra änden ser lika ut som den änden på bilden

du kan nog dra loss den i detta läget men för att få tillbaka den bör du lossa sockeln fram (två torx 20)

din komfortzon kommer att bli större och vidare när du fixat detta lilla bekymret
 
  • Gilla
Mikaela123
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
den sitter intryckt och med en o-ring i andra änden ser lika ut som den änden på bilden

du kan nog dra loss den i detta läget men för att få tillbaka den bör du lossa sockeln fram (två torx 20)

din komfortzon kommer att bli större och vidare när du fixat detta lilla bekymret
Jag försöker dra ur slangen, men den sitter fast, fast jag lossar den ur den grå u-hållaren närmast kameran.
 
  • Slang fästad i grå u-hållare med blå och gul kablage bakom en vit apparat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo, den är tjorvig att få loss. Dra uppåt och försök bända.
 
  • Gilla
Mikaela123
  • Laddar…
torbeno torbeno skrev:
Jo, den är tjorvig att få loss. Dra uppåt och försök bända.
Ok fick loss den. Bara att trycka tillbaka sen?
 
Ja
 
  • Gilla
Mikaela123
  • Laddar…
Ok!
 
Säkert inte ditt problem, men eftersom det är en tråd med stopp i avloppet, jag bytte jag en diskmaskin som larmade för stopp i avloppet, tyvärr gjorde den nya likadant. det visade sig att anslutningen till avloppet var vändbar för olika anslutningar och i den hade en ärta fastnat :) som tur var hade jag en bekant som behövde en fungerande diskmaskin.
 
Ja, i detta fall var det igenfettat i ända från pumpen till vattenlåset. Har köpt ny vattenkassett och håller nu på att rensa slangen mellan maskin och vattenlås. Sedan blir det att köra mer på 70 gradersprogrammet och förstås vara duktigare på att torka av feta såser etc.
 
Nu är den ihopmonterad efter att ha fått ny vattenkassett. Även testkört diskning och det funkade bra!

Men jag hittade denna lösa del på diskmaskinen (se bild), 7 cm i diameter, men är osäker på om den verkligen tillhör maskinen. Någon som vet om det är diskmaskinrelaterat?
 
  • Svart plastdel, ca 7 cm i diameter, troligtvis en komponent till en diskmaskin, ligger på en ljus träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Kan inte påminna mig om att jag någonsin sett en sådan sak.
Den är ej heller bosch grå till färgen
 
Tack, nej jag misstänker att det är något annat som någon lagt där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.