Hej!
Hade tidigare problem med lukt från golvbrunnen som jag lyckades lösa genom att få i vattenlåset ordentligt och ta bort lite gjutning som satt ivägen för skålen.
Men det fanns sedan kvar en svag, svag doft av avlopp. Äntligen lokaliserat det till toan. Hällde i klorin i vattentanken och höll på. Tillslut insåg jag att det kom ifrån bakom toan, ifrån ett hål i golvet där. Jag vet att hålet är boven i dramat då jag nu stoppat ned en trasa i hålet och täckt för med plast vilket avlägsnat all lukt!
Är det något som är felbyggt här? Eller ska det vara såhär och det fattas nånting som man bör täcka för hålet med? Eller finns något som man kan täcka för själva fyrkantiga hålet på toaletten med? (se sista bilden, ursäkta disksvampen jag pulat ned där tillfälligt).
 
  • Gap mellan toalettens baksida och golvet visar ett svart hål i betong, täckt provisoriskt med en trasa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bakre delen av en vit toalett som visar ett otätt fyrkantigt hål i golvet, vilket föranleder luktproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Disksvamp tillfälligt placerad i hål bakom toaletten för att blockera dålig lukt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligtvis saknas en packningsring, gummi , mellan röret i golv och röret från toan, ett foto lite längre från så allt syns
 
Hej,
Jag har lite svårt att ta bild då hålet är precis vid en vägg men försökte lite bättre. Hoppas det går att se nåt:
 
  • Närbild på ett rör nära en vägg med synligt hål i anslutning till golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett rör som passerar genom ett hål nära en vägg, svårt att se helt tydligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett VVS-rör nära vägg med synligt hål i golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett rör vid vägg där ett litet hål eller springa syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett hål vid en vägg med synlig del av en rörinstallation och golvkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör nära en vägg med synligt mellanrum vid anslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett svårtillgängligt hål vid en väggkant med synlig rörinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jepp ser ut som att det är otätt där, får att göra en lång historia kort , lite meck blir det, prova till att börja med att ta en större fryspåse och peta ner mellan rören , packa med en bordskniv , inte vass. Blir det bättre så har hittat luftläckan. Annars måste man ta bort toan och se hur det ser ut för åtgärd. Slutar det att lukta så låt påsen vara kvar och peta ner så den knappt syns.
 
Okej, jag sätter ned en plastpåse då helt enkelt. Tack för hjälpen!
 
Jag satte i plastpåse och det blev bra. Testade att sätta på golvvärmen igår kväll och av någon anledning börjar det stinka avlopp där inne när golvvärmen är på. Måste jag täta hålet bättre? Vad kan det bero på att golvvärmen förvärrar problemet?

Jag tänker, det är ju ändå en helt nyrenoverad lägenhet jag köpt i ett hus där de rustat alla lägenheter och stamrustat. Finns det ingen garanti? Vet inte riktigt om jag borde vända mig till mäklaren eller hur man ska göra?
 
Är det i en BRF du bor. så kontaktar du styrelsen och framför detta. Det är fel i anslutningen av toaletten och det bekommer styrelsen och företaget att ordna upp sinsemellan, du ska vara skadelös.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.