jerobe skrev:
Vad tycker ni om detta golvet i kök?
:surprised: :p :-X
 
Skitfult alltså ???
 
Ger inte mig några större vibbar precis men tror att kombinationen med pippigult kök spelar mina ögon ett spratt ;)
Känns lite för kontorsaktigt men smaken är olika.
 
Annorlunda är det, men jag kan inte säga att jag skulle lagt det själv.
 
jerobe skrev:
Vad tycker ni om detta golvet i kök?
Menar du själva plattorna eller även den fantasifulla läggningen?

Jag tycker inte att det är fult, men vad ska ni ha för köksinrening i övrigt till det golvet/läggningen??

MVH//Christina.

*EDIT* Plattorna ser jättefina ut, men jag skulle nog personligen hellre ha valt denna läggning (samma plattor som på din bild)http://www.europe.pergo.com/Consume...angCd=EN&SectType=CS_InspKitchenDetail_06
 
Tack för svaret, jag menar enbart själva plattorna. Vi har ett bokkök med rostfria/svarta vitvaror, nästan svart granitbänksskiva, vitt kakel occh väggarna cremévit. Först var jag inne på de mörka plattorna för att få något som hängde ihop med bänkskivan,men nu känns det som kanske det blir för mörkt, så nu är jag mer inne på del jusa plattorna och ett par mörka gångmattor ( vi har två naturliga "gångstråk" i köket) Vad tycker du?
 
jerobe skrev:
nu känns det som kanske det blir för mörkt, så nu är jag mer inne på del jusa plattorna och ett par mörka gångmattor ( vi har två naturliga "gångstråk" i köket) Vad tycker du?
Det är så svårt att svara på då man inte ser hela köket och vilket helhetsintryck det ger med tanke på fönster, ljusflöden osv osv.

Jag är själv tveksam till 'gångmattor' sas. permenanentlagda i golvbeläggningen, men jag är å'andra sidan förtjust i 'riktiga' mattor spec. i köket.
Skulle jag permanentlägga i golvet så skulle jag kunna ge mig rackarn på att de skulle, antingen kollidera eller vara misspassliga på nåt annat sätt ;)
Sedan skulle jag om det rör sig om ett hyfsat ljust kök, hellre välja den mörka plattan som bas, har själv ett lönngolv i mitt kök och det är snyggt, MEN det behöver dammsugas ofta, för precis all jordens skräp är mörkare än golvet ;)
Tycker dessutom mer om den grafitgrå färgen på golv än den cremevita, blir en snygg kontrast till träinredningen, bra komplement till bänkskiva/vitvaror och med kakel och väggar i vitt så känns det för mig som en bra 'botten' utan allt för stora risker med tanke på att bli för mörkt :)

Du gillar inte det schackrutiga golvet??

MVH//Christina.
 
http://www.europe.pergo.com/Consumer/Templates/eshowroom/CS_eshowroom.asp

Här får du gärna kolla de bägge mot varandra. Jag tänkte lösa mörka mattor isåfall på det ljusa golvet, inte inbyggt så att säga. Köket är liknande det, allt kök på ena kortsidan,ena långsidan nästan bara fönster (eftermiddags-kvällssol). Njae, jag är inte mycket för rutigt, så det blir nog det ena eller andra. Det är såååååå svårt, jag vill gärna ha ett ljust luftigt kök, men jag håller med om att de gråa är snyggare. Men det känns som risk för "bunkerkänsla". eller tror du inte det är någon fara med det?
 
Ja, åtminstone när man får välja enbart mha. det där inredningsverktyget, så finns det ju ingen som helst tvekan, finns bara ett fullständigt självklart val............. :)

Och nej, jag tror inte att det finns någon större risk för att det ska bli för mörkt, spec. inte när ni har fönster med em och kvällssol (syd-väst) längs med en hel långsidevägg ;)

MVH//Christina.

*EDIT* Ett ljust och luftigt kök får du ändå, mha. de vita väggarna/kaklet samt om du håller textilier, mattor, övrigt möblemang i ljusa färger och gärna undviker stora tunga gardiner osv. utan hellre använder ljusa, tunna hissgardiner. Se dessutom till att du har så lite 'onödiga' prylar som möjligt framme på bänkarna i köket. Försök dessutom att inte blanda alla möjliga färger på alla de grejer som har en förmåga att samlas i köket, håll dig till en ljus basfärg, men sätt ändå till en (eller högst två, men då matchande ;)) accentfärg/er på några få väl valda ting, det förhöjer intrycket :)
 
:D :D :D Är själv inne på Modern Tile Beige Glaze i hela kök vardrim för att få ljuset att spela. Livrädd för bunkerstuket
 
Golvet är lagt :) Vi la grafitgrå i hela köket, och det blev inte ett dugg mörkt. Vi är kanonnöjda! :D
 
Vad kul att höra att det verkligen blev så bra som jag trodde och ffa. att ni själva blev nöjda :)

MVH//Christina.
 
Vi hittade det här golvet idag och är lite sugna på att lägga det i vårt kök. Frågan är bara vilken/vilka färger och mönster? Jag vill gärna ha gråskala, det borde väl passa till ett vitt kök med valnötsskivor? Mörkgrått och lite ljusare grått i shack-mönster kanske?
Det är ju svårt att se sådär i affären och på pluttiga internet-bilder....helst skulle jag vilja lägga 10x10m i affären. :-D
 
Om du vill kan jag maila bilder till dig hur det blev med det grå i vårt kök :). Jag vet inte hur man lägger upp bilder här. :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.