Ska köpa kök inom ett par månader, och undrar nu om det är någon som köpt kök från Epoq?

Jag har kollat ut deras Edge Ek som jag tycker är snyggt. Är det någon som har det?

Hur är kvaliteten kontra Kvik, Ikea m.m
 
Hade ritat ut ett kök från epoq först och var beredd att beställa det. Skickade in ritningen till dem. Tjejen som ringde upp var det mest otrevliga jag varit med om. Hon gick igenom allt i detalj och det gör ju ingenting men sättet hon kommenterade det på. Först och främst "litar inte på att du har 2.42 vill du ditt kök ska bli fult", "varför har du inte ritat ut fönster vi kan inte godkänna ritningen då du inte har ritat ut fönster" problemet är ju då att fönstrena sitter på motsatt sida där det inte finns några skåp överhuvudtaget... så varför skulle jag rita ut dem.
Sa sedan i förbigående att jag trivs jättebra att ha spisen där jag har den idag så så vill jag ha det "vad är det för mening att göra om ett kök när du ska ha det som innan, bättre att spara pengarna". Alltså sådana här kommentarer till allting, helt nedlåtande. Det slutade med att jag sa till henne att hon var faktiskt otrevlig och att hon inte skulle få något sålt på det sättet. Vi åkte till Ikea.
Kollade också på samma luckor som ni, tycker att Ikea har bättre kvalité. Det är lite mellanrum mellan skarvarna på epoq men det finns inte på Ikealuckorna...
 
HAHA sicken go försäljare!! antagligen anställd hos en konkurerande köksförsäljare...
För så lär hon inte sälja mycket. Hoppas hon inte säljer på prvition ;)
 
De förlorade en kund... förstår inte hur man kan bete sig så. Ikea klagade inte över någonting på ritningen utan kollade och gick igenom så att det var genomförbart. Hon till och med berömde mig för att hon inte behövde ändra på någonting.

 
Har varit på kvik men hittade inget snyggt!! Har hört med en på jobbet som installerat ett kök dock ej Epoq men hon sa att snickarna rek epoq lika pris son IKEA men betydligt bättre kvalitet. :-?

Blir förvirrad....

Får titta lite närmare på Marbodal tror jag.
 
Tycker att IKEAs grejer verkar OK. Det sa byggar'n också även om han föredrog Vedums Kök (som han ju har bra kontakter med ;)

/me
 
OJ: Vi ska köpa Edge Ek från Epoq, om några månader. Efter vår ganska omfattande kökssondering så föll det ut som bästa valet. Visst, hade pengar inte spelat in så hade det säkert blivit en annan leverantör...

Just Edge Ek har vi jämfört efter bästa förmåga med alternativen då vi vill ha just sådana luckor. Har tittat på Ikeas Nexus och liknande lucka på Electrolux Home Sentens (Marbodal). Jag tyckte att just Epoqs lucka både såg bäst ut och verkade mest gedigen, välbyggd och ha bäst finish. Detta är då en okulär besiktning.

Slutsatsen drar jag då jag hos konkurrenterna kunde se saker som fick mig att tycka "usch, ska det se ut så här?", "oj, vad konstigt det ser ut här på den fasade kanten", osv. Jag fick inga sådana reaktioner på Edge Ek-luckan utan blev positivt överraskad.

Det kanske låter kontigt och färgat men jag sitter alltså inte på ett Epoq-kök och försöker hålla mig själv om ryggen á la "jag har minsann inte gått på en nit" utan detta är vad jag har kommit fram till efter månader av efterforskning.

Jag kan förstås efter månader eller år av brukande av Epoq-kök inse att jag idag har helt fel. :)

Jag tycker dock att man ska vara medveten om att Epoq troligtvis använder precis samma kvalitet på stommar som Ikea och flertalet andra kökstillverkare. Vidare så använder de gångjärn och "lådrullar" från Blum, likt i stort sett alla andra tillverkare.

I min värld är det Epoqs affärsidé som håller priserna låga (på Ikeas nivå), inte kökens kvalitet.

Gör gärna en sökning på mig och se vad jag skrivit tidigare om Epoq. Du hittar en och annan respons mot "mmonika77" som konstant sågar Epoq på grund av en dålig erfarenhet med en av deras säljare... ::)

Det som "mmonika77" säger om luckorna är jag inte riktigt med på, jag är av motsatt tycke när det gäller Edge Ek. Hon pratar om skarvar på luckorna med Edge har ju inga skarvar. Jag tror att hon pratar om Shaker (Epoq) mot Tidaholm (Ikea) och där håller jag helt med! Epoqs Shaker har jättetråkiga synliga glipor! Detta är en nackdel om man vill ha vitrin i Edge för då får man Shakerluckan (med glas)! Värt att notera.

Slutligen så säger jag det igen: Ikea har bara vita stommar och i min värld kan man inte ha det till en trälucka.


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.