Hej

Är inne på att köpa en korslaser med 3 linjer. Ska sätta upp några inneväggar inomhus till att börja med men har inte någon planerad användning/nytta av den efter det så vill inte lägga hur mycket som helst. Valet står just nu mellan dessa 2 till ungefär samma pris.
Blå Bosch GLL 3-50
https://www.proffsmagasinet.se/lase...0-korslaser-med-bm-1-universalfaste-cq17013-2
Grön Bosch
https://www.bauhaus.se/krysslaserset-bosch-360-m-tt150-inkl-stativ

Den gröna ger ju en 360 graders linje men blå bosch är ju alltid blå :)

Tacksam om Någon kan ge lite input.
 
Tack för tipset!! Nu blev det spännande - Har förstås sneglat på 3-80:n också men tyckt att priset var lite högt i förhållande till användning. Kan bli en beställning av den istället...
 
Får faktiskt säga att en korslaser är en av de mest användbara verktygen jag har. Används i nästan varje projekt! Kan bara rekommendera att köpa en bra, jag har en 50 men skulle nog ta 80 idag. Har man den bara lättillgänglig så använder man det förvånansvärt ofta!
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
HammarClark HammarClark skrev:
Bosch gll 3-80 är oslagbar! Dock kanske lite överkurs i pris för hemmafixare med begränsad även om amazon var väldigt bra pris!
[länk]

Denna har samma funktion men försvarbart pris
Observera att denna INTE har riktigt samma funktion, det är t.ex en två-linjers, medan Bosch gll 3-80 har tre linjer. Sen skiljer det på noggrannhet också. Vad som är viktigt eller inte är upp till var och en, men jag beställde en Bosch från Amazon idag efter att länge ha velat ha en liknande men tidigare inte riktigt kunna motivera kostnaden.
 
HammarClark HammarClark skrev:
Bosch gll 3-80 är oslagbar! Dock kanske lite överkurs i pris för hemmafixare med begränsad även om amazon var väldigt bra pris!
[länk]

Denna har samma funktion men försvarbart pris
Den där har INTE 3 linjer.
 
K Kane skrev:
Den där har INTE 3 linjer.
Blev nyfiken och tittade efter.
Hur kan dom ha 3 linjer på första bilden, när man på tredje bilden klart och tydligt ser att det inte finns någon laser på första bildens dolda sida?
Skapligt vilseledande!
 
  • Gilla
HammarClark
  • Laddar…
Finns det någon anledning att inte nöja sig med GLL 3-80 utan extra bokstäver? Ser att det t.ex skiljer i noggrannhet 0,3 mm/m vs. C-versionen 0,2 mm/m. Sedan finns grön version men verkar som den röda ska fungera bra utomhus med mottagare vilket man ändå måste ha med den gröna.
 
H hydrolift skrev:
Finns det någon anledning att inte nöja sig med GLL 3-80 utan extra bokstäver? Ser att det t.ex skiljer i noggrannhet 0,3 mm/m vs. C-versionen 0,2 mm/m. Sedan finns grön version men verkar som den röda ska fungera bra utomhus med mottagare vilket man ändå måste ha med den gröna.
Varför måste man ha mottagare med den gröna?
 
Oavsett vilken färg behöver man mottagare utomhus i dagsljus.
 
Lockande pris! Funderar på att köpa laser och en mst, osäker på om jag behöver bägge eller klarar mig med ena under renoveringen (och då vilken som är viktigare för vilket moment)!
 
O
Dewalt har bra lasrar kring 1500-2000:- funkar för alla hemabyggare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.