Jag tänkte sänka mitt tak och sätta spottar. Hur ska man gå till väga, är gips ett alternativ eller finns det ngt bättre?
Betong tak och väggar, inte kaklat helavägen upp.

Så här tänkte jag göra:
Borra sätta plugg, sätta en ram i 45*45 regel, cc60. Sen tänkte jag gipsa. Är det bra?
Håller gipset i badrum, ganska litet= ganska fuktigt.

Tacksam för svar.
Mvh Tom Ericsson
 
Jag skulle nog ta c/c 30 när det gäller tak ;)
Helt ok med gips men den måste behandlas......
(finns en del trådar om detta här på forumet.)
Finns även andra material bl.a från Elit som har en folieklädd spånskiva. Den har suttit i mitt badrum i 10 år nu och ser fortfarande ny ut...........
 
" folieklädd spånskiva. Den har suttit i mitt badrum i 10 år nu och ser fortfarande ny ut...."

Blir det inte hemskt blankt? ;)
 
Nu är det ju inte högpolerad alu.folie.... ;)
Nej, den har i stort samma "vithet" som angränsande vitmålat tak.
 
Åååhhh?? Fördelen med al-folie är annars att den skärmar. Man måste ju ta av sig foliehatten då man duschar ;)
 
"Helt ok med gips men den måste behandlas......
(finns en del trådar om detta här på forumet.) "

Jag försökte hitta desa trådar men lyckades inte (novis..).
Vårt blivande badrumstak är visserligen rätt fint, i pärlspont. Tyvärr finns där en en hel del hål efter rör, som gör att sågspån trillar ut från bjälkalget.
Vi inser att vi måste ha något annat tak. Går det med gips?

Vi förmodar att det bör vara någorlunda diffusionstätt, för att förhindra att fukt kommer in i bjälklaget?

Hur gör man anslutning av våtrumsbehandling mot tak?

Tacksam för svar
Rosa

 
Tyvärr är det inga små runda hål, utan man har tagit upp ett hål på 2x2 dm, med borr, och sen försökt sätta igen det. Tyvärr är det inte så snyggt och det ramlar ner MYCKET sågspån..Eller kommer ni på något sätt att få det snyggt igen?

/Rosa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.