Söker inspiration på egen byggda inredningar i skåpbilar, stora som små. Alla små smarta lösningar för maskiner, verktyg m.m. Även större lösningar. Ja allt ni kommit på som blivit bra.

Har försökt och googlat i timmar på detta i timmar, men inte hittat mycket.

så upp med bilder nu. Trevlig kväll.
 
omdirigerad omdirigerad skrev:
Ta inspiration från dessa Nya Zeeländare!

[media][media]
Ytterligare finns på [länk]
Maximerad yta. Tackar för tipset.
 
Hehe grymma lösningar i ovan nämda videos! Men dom skulle väl aldrig gå igenom en besiktning i landet mellanmjölk? Vad jag hört måste en auktoriserad firma installera all inredning i skåpbilar och typ registrera det på något sätt. (?)
 
F Freee123 skrev:
Hehe grymma lösningar i ovan nämda videos! Men dom skulle väl aldrig gå igenom en besiktning i landet mellanmjölk? Vad jag hört måste en auktoriserad firma installera all inredning i skåpbilar och typ registrera det på något sätt. (?)
Vi har flertalet bilar på min nuvarande firma och tidigare firmor jag jobbat på som har/haft egen byggda inredningar utan problem.

Brukar bilprovningen gnälla om du lastat in en barnvagn utan att spänt fast den i bagaget?

Tänker bara att det nog inte blir ett problem. Sen vad som är bäst ur säkerhetssynpunkt lägger jag ingen värdering vid.
 
Specialbyggd låda på utdragssläde. Sänkt övergolv 15cm. Inredd för att hyras ut och för att dra biltransportsläp.
 
  • Öppen bagagelucka på pickup med en specialbyggd utdragbar verktygslåda och diverse verktyg och utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Specialbyggd verktygslåda på utdragssläde öppnad i bagageutrymmet av en pickup med diverse verktyg och utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bakre vy av en pickup med öppen baklucka och specialbyggd låda på utdragsskena.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit SUV med texten "Hyr mig Järna" kopplad till en specialbyggd släpvagn med texten "Hyr mig Järna" på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Rickard.
https://tidningenelektrikern.se/202...olv-i-fordon-skivan-trycks-framat-in-i-kupen/

Man ska tänka sig för även när man väljer "proffslösningar", last i bilar är farligare än många tror och tyvärr något som flesta (inklusive jag) slarvar med.
Bilbesikningen brukar inte bry sig så det är upp till den/dom i bilen att tänka sig för innan man vrider på ratten.

Jag föredrar 2 eller 3 enkla men rejäla hyllor för smågrejer med fastspända träkistor under för tyngre grejer. Riktigt basic helt enkelt.
 
Redigerat:
  • Gilla
JockeG
  • Laddar…
Cheesen
Sök på Tool trailer. Det finns hur många som helst på tuben Rons skulle jag vilja bygga själv.

 
Nu vet jag inte vad du ska använda bilen till . Men såhär var min bil kittad då jag monterade kök för några år sedan . Interiör av en arbetsbil med hyllor och förvaring, använd för montering av kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygslåda i fordon med organiserade fack och lådor fulla av byggmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av skåpbil anpassad för hantverk med hyllsystem och arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.