M
Vi är på väg o byta ut larm från sector alarm till verisure, har lite funderingar kring pris vad ni betalar för erat larm som har verisure

Vi fick erbjudande nu om "black friday" pris

Startkit med SmarVoiseAlarm för 3990kr
Och 429kr mån

Ordinariepris säger dom är 9990 och 499 kr i månaden

Undrar om dom höjt priserna innan black friday för att det ska värka bättre en vad det är, vad betalar ni?
 
Ingen betalar 9990:-... Jag byter från Verisure till Sector precis just nu och får ner kostnaden 200:-/mån efter att haft dem i 16-17år med 9% höjning varje år. 0:-för nya larmet, ingen startavgift.
 
M
A anis16 skrev:
Ingen betalar 9990:-... Jag byter från Verisure till Sector precis just nu och får ner kostnaden 200:-/mån efter att haft dem i 16-17år med 9% höjning varje år. 0:-för nya larmet, ingen startavgift.
Varför vi vill byta till verisure är för deras röstenhet, känns tryggt när vi har barn och om tjuven kommer in, att operatören hör och ser vad som sker och kan prata med dom i bostaden
 
Jag blev kontaktad av Verisure och de ville sälja larm till mig. Tror att de först sa 7900kr i startavgift och minns inte månadskostnaden men kanske 499kr. Jag tackade nej. Efter nån vecka ringde en kille från ”huvudkontoret” och erbjöd startavgift 3900kr och 399kr/mån. Skaplig rabatt så de har tydligen lite rörelsemån. Larmet verkar bra men jag har ändå inte ekonomi till det så jag avstod.
 
S
A anis16 skrev:
Ingen betalar 9990:-... Jag byter från Verisure till Sector precis just nu och får ner kostnaden 200:-/mån efter att haft dem i 16-17år med 9% höjning varje år. 0:-för nya larmet, ingen startavgift.
Vänta va, har du betalt varje månad i 17 år? Det måste ju ha blivit över 100 000 och du har fortfarande inte ens ett riktigt larm? :O

det här måste vara årtusendets bästa affärside om det här är vanligt.
 
S
T Trrttsch skrev:
Jag blev kontaktad av Verisure och de ville sälja larm till mig. Tror att de först sa 7900kr i startavgift och minns inte månadskostnaden men kanske 499kr. Jag tackade nej. Efter nån vecka ringde en kille från ”huvudkontoret” och erbjöd startavgift 3900kr och 399kr/mån. Skaplig rabatt så de har tydligen lite rörelsemån. Larmet verkar bra men jag har ändå inte ekonomi till det så jag avstod.
larmet är inte bra, och det är dyrt, det finns gott om elfirmor som monterar riktiga larm, högre startavgift men sen slipper du nästan hela månadskostnaden.
 
M
T Trrttsch skrev:
Jag blev kontaktad av Verisure och de ville sälja larm till mig. Tror att de först sa 7900kr i startavgift och minns inte månadskostnaden men kanske 499kr. Jag tackade nej. Efter nån vecka ringde en kille från ”huvudkontoret” och erbjöd startavgift 3900kr och 399kr/mån. Skaplig rabatt så de har tydligen lite rörelsemån. Larmet verkar bra men jag har ändå inte ekonomi till det så jag avstod.
När var detta?
 
M
S SueCia skrev:
larmet är inte bra, och det är dyrt, det finns gott om elfirmor som monterar riktiga larm, högre startavgift men sen slipper du nästan hela månadskostnaden.
Varför är larmet inte bra?
Sector alarm betalar vi 460kr mån för, och nu antar jag att vi uppgraderar oss för en lite lägre månadskostnad, dock en startavgift som är något dyr
 
M Zolt skrev:
När var detta?
Tidigare i höstas, början av september kanske. Minns inte de exakta beloppen men de jag skrev är ganska nära.
 
Till TS, har du kollat den stora tråden för verisure avgifter https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-betalar-ni-foer-verisure-manad.287858

Själv tog vi över Verisure larmet från förra ägaren när vi köpte huset. Tre kameror, två brandvarnare, två paneler, tre dörrsensorer och en värme/högtalare. Betalade 400kr per månad (2019). Sen ville de höja priserna så vi sa upp det och satte in ett vanligt friköpt larm.

Edit, kan ju tillägga att när vi ringde och sa upp det så sänkte genast månadsavgiften med en rejäl slant, ner till 280kr/månad om jag inte mins helt fel, så där finns helt klart läge för att pruta. Och om man läser den andra tråden så är det fler som har likanade erfarenheter, de har sjuka marginaler.
 
  • Gilla
muraren2
  • Laddar…
M
J JSten skrev:
Till TS, har du kollat den stora tråden för verisure avgifter [länk]

Själv tog vi över Verisure larmet från förra ägaren när vi köpte huset. Tre kameror, två brandvarnare, två paneler, tre dörrsensorer och en värme/högtalare. Betalade 400kr per månad (2019). Sen ville de höja priserna så vi sa upp det och satte in ett vanligt friköpt larm.

Edit, kan ju tillägga att när vi ringde och sa upp det så sänkte genast månadsavgiften med en rejäl slant, ner till 280kr/månad om jag inte mins helt fel, så där finns helt klart läge för att pruta. Och om man läser den andra tråden så är det fler som har likanade erfarenheter, de har sjuka marginaler.
Oj, den tråden hade jag missat, sökte på sidan men hittade inget relevant till min frågeställning, men som frun brukar säga...

- har du letat ordentligt...... Ja men nej:crysmile:
 
  • Haha
JSten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.