Hej,

I den tilltänkta tvättstugan har en firma dels bilat bort gamla fundament, ändrat nivå, fixat golvbrunn, förstärkt med armering och flytspacklat ett tjockt lager mer än 3 cm.

Min fråga är om jag inte har isolering under dvs det är betongplatta + armering + flytspackel, går det inte att lägga direkt elburen/vattenburen golvvärme ovanpå nu när det torkat och sedan efter det fästa klinker?

Tacksam för svar och länkar till branschorganisationer, det viktigaste är att metoden är korrekt och accepteras av försäkringsbolaget vid eventuella skador med tiden.

Hälsningar Rickard
 
A
du kommer elda för kråkorna utan isolerad bottenplatta samt att markfukten kommer tryckas ut till omkringliggande utrymmen
 
Ytan närmast har redan golvvärme (där dörr finns). Annars är det väggar emellan där det är utan golvvärme.
 
A
väggarna utgör inget hinder för markfukten
utrymmet som rean har golvvärme är det isolerat?
 
Ja det är isolerat
 
Vårt hus från 59 har golvvärme från original. Knappast någon isolering under kan jag tro men funkar bra. Hade såklart säkert blivit mer ekonomiskt med isolering men kan tänka mig att golvvärmen också medfört att ingen i kvarteret har problem med fukt i reglarna
 
Det är ett litet utrymme så vill gärna få till en lösning som fackmässigt är korrekt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.