Hej.
Bor i villa. Behöver tips på någon som kan installera en braskamin, primärt skorsten. Pratat med eldabutiken i Karlskrona men de verkade inte orka sälja trots hembesök återkom de inte.
Tips mottas varmt.
Vidare. Ute efter mot moderna hållet bra kamin. Gärna med möjlighet att koma vatten på tioppen om möjligt.
 
T Turner73 skrev:
Hej.
Bor i villa. Behöver tips på någon som kan installera en braskamin, primärt skorsten. Pratat med eldabutiken i Karlskrona men de verkade inte orka sälja trots hembesök återkom de inte.
Tips mottas varmt.
Vidare. Ute efter mot moderna hållet bra kamin. Gärna med möjlighet att koma vatten på tioppen om möjligt.
Hej
Jag är uppvuxen i Ronneby och vet en som nyligen installerade en ny kamin. Kan kolla vem det var som gjorde det, kanske ett steg i rätt riktning.
 
  • Gilla
Turner73
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Hej
Jag är uppvuxen i Ronneby och vet en som nyligen installerade en ny kamin. Kan kolla vem det var som gjorde det, kanske ett steg i rätt riktning.
Super!
 
T Turner73 skrev:
Super!
Han berättade att han hade köpt kaminen på Elda. Men att det var sotaren som hade hjälpt honom med en lista över firmor. Om jag förstod det rätt så var det plattsättaren som la klinkers i rummet som också installerade och murade delar av kaminen. Sotaren besiktigade självklart det hela efteråt.

Tyvärr inget tips på en specifik hantverkare. Men kanske ett angreppssätt på problemet.
 
  • Gilla
Turner73
  • Laddar…
Hör med Allt i Murning i Karlshamn.
 
J JonteH skrev:
Hör med Allt i Murning i Karlshamn.
Är de bra?
 
Dom har funnits länge och jag har inte hört nåt ont om dom.
 
  • Gilla
Turner73
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.