Vi har 2 kaniner som bor i vårt vardagsrum men som även blir utsläppta dagtid på en inhägnad del av tomten, problemet nu såhär i vintertid att det blir rätt kallt när vi ska ha öppet, vi måste tyvärr ha dörren ganska öppen pga hinder utanför.

Vi har sytt en fleecetyg som är fäst med kardborreband på sidorna och inget längst ner så de kan komma ut och in. Vi har en altandörr med halvfönster så en kattlucka eller liknande skulle passa. Dock verkar de flesta kattluckor jag kan hitta vara extremt dåligt isolerade och väldigt enkla i själva designen. Finns såklart dyra med chip m.m men ur isolerande perspektiv.

Någon som har erfarenhet eller kan erbjuda något annat tips så vi kan låta våra håriga vänner komma ut och in smidigt så här när det är lite kyligare ute!
 
Jag har ingen aning om detta eller vilka luckor som fungerar för kaniner men jag har en bekant som har en kattlucka med magnet som håller igen luckan när katten inte passerar vilket hjälper mot kylan.
Det går även att stänga luckan samt ställa in i vilken riktning katten får passera när så önskas.
Jag vet inte om det fungerar med kaniner men min bekanta har berättat att magneten som håller igen luckan är viktigare än att luckan är isolerad för värmen men vet inte om det stämmer men han har en filt hängandes lite innanför luckan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.