Att Siemens och Bosch vitvaror är närbesläktade är ju bekant men jämfört med varandra, vilka serier hos Bosch motsvarar serierna hos Siemens?

Är Siemens IQ 500 samma som Bosch Serie 6, IQ 100 samma som Serie 2 och så vidare? Någon som gjort närmare jämförelser, är det bara utsidan som skiljer märkena åt eller även innanmätet?
 
Bosch SMU6ECI74S eller Siemens SN457S05MS iQ500 - vilken av dessa bör jag välja??

Hänvisar även till inlägget ovan av Keiller :Att Siemens och Bosch vitvaror är närbesläktade är ju bekant men jämfört med varandra, vilka serier hos Bosch motsvarar serierna hos Siemens?

Är Siemens IQ 500 samma som Bosch Serie 6, IQ 100 samma som Serie 2 och så vidare? Någon som gjort närmare jämförelser, är det bara utsidan som skiljer märkena åt eller även innanmätet?
 
Har två Bosch, har låda respektive bestickkorg.
Väljer låda, slät bottenkorg och lättare att placera disk samt tar mera. Lägger man allt sorterat i besticklådan hamnar inget mot varandra och enkelt att plocka ur.
Tycker att Zeolitmaskinen torkar bättre, framför allt plast.
 
A
L Laga allt skrev:
Bosch SMU6ECI74S eller Siemens SN457S05MS iQ500 - vilken av dessa bör jag välja??

Hänvisar även till inlägget ovan av Keiller :Att Siemens och Bosch vitvaror är närbesläktade är ju bekant men jämfört med varandra, vilka serier hos Bosch motsvarar serierna hos Siemens?

Är Siemens IQ 500 samma som Bosch Serie 6, IQ 100 samma som Serie 2 och så vidare? Någon som gjort närmare jämförelser, är det bara utsidan som skiljer märkena åt eller även innanmätet?
Stämmer bra det
Polen eller Turkiet bara att välja
 
Menar du att Bosch är fr Polen och Siemens modellen fr Turkiet? Är det ngt land man bör föredra i kvalitetssyfte?
 
L Laga allt skrev:
Menar du att Bosch är fr Polen och Siemens modellen fr Turkiet? Är det ngt land man bör föredra i kvalitetssyfte?
Bosch och Siemens sprider ut sin tillverkning på olika länder. Min diskmaskin är tillverkad i Tyskland. Köpte billigt en utgående modell som fick höga betyg i tester 2018 och 19 (se tidigare inlägg i tråden). Och känslan som åtminstone jag har är att Tyskland är att föredra som tillverkningsland.
 
A
L Laga allt skrev:
Menar du att Bosch är fr Polen och Siemens modellen fr Turkiet? Är det ngt land man bör föredra i kvalitetssyfte?
IQ100 serie2 från Polen
IQ500 serie6 från Turkiet
IQ700 serie 8 från Tyskland
 
electroluxaren skrev:
IQ100 serie2 från Polen
IQ500 serie6 från Turkiet
IQ700 serie 8 från Tyskland
Kan man lita på vad som anges på typskylten? Skyltarna på både min Serie 6 diskmaskin och IQ100 köksfläkt säger "Made in Germany".
 
A
förr var det inte rätt men nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.