Någon som vet hur man kopplar in den här? Ska man koppla sladden till de svart/blå sladdarna som har ett plastskydd på sig, eller ska jag försöka gräva lite till i plastbiten ifall en anslutning finns där?
Tack!
 
  • Hand som håller en elektrisk lampsockel med oanslutna vita sladdar och synligt plastskydd på bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Frndus skrev:
Någon som vet hur man kopplar in den här? Ska man koppla sladden till de svart/blå sladdarna som har ett plastskydd på sig, eller ska jag försöka gräva lite till i plastbiten ifall en anslutning finns där?
Tack!
Öppna "plastbiten".
 
a.o.f a.o.f skrev:
Öppna "plastbiten".
Och nu?
 
  • Hand håller en öppen taklampa med synliga kablar och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
"Plastbiten" ser inte ut att vara en kopplingsplint - mer troligt bara baksidan av strömbrytaren.
Men vad är det som skymtar vid svarta plastbiten med skruv i mitten?
Ser ut som en avklippt sladd som sitter fastskruvad i en dragavlastare.
Är lampan helt ny eller "återanvänd"?
 
  • Gilla
Frndus
  • Laddar…
F Frndus skrev:
Och nu?
Det borde vara en sockerbit där. Har du öppnat den åt fel håll?
 
  • Gilla
Frndus
  • Laddar…

Bästa svaret

F Frndus skrev:
Någon som vet hur man kopplar in den här?
Det tråkiga svaret är "inte alls". Det ser ut som du har fria enkelisolerade ledare i ett plåtchassi på en lampa som påstås vara dubbelisolerad. Funkar säkert men högst tveksamt om det är lämpligt.
 
  • Gilla
Frndus
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Det borde vara en sockerbit där. Har du öppnat den åt fel håll?
Nja, kolla på andra sidan "plåtväggen" av den vita plastbiten - där ser det ut att vara en strömbrytare som sticker ut.
 
  • Gilla
Frndus
  • Laddar…
D doubleH skrev:
"Plastbiten" ser inte ut att vara en kopplingsplint - mer troligt bara baksidan av strömbrytaren.
Men vad är det som skymtar vid svarta plastbiten med skruv i mitten?
Ser ut som en avklippt sladd som sitter fastskruvad i en dragavlastare.
Är lampan helt ny eller "återanvänd"?
Ja, du verkar har rätt. Det är vanligt med en lite vit box med lock för sockerbiten men det är som du säger nog strömbrytaren. Kabeln till sockerbiten verkar avklippt.
 
  • Gilla
Frndus
  • Laddar…
D doubleH skrev:
"Plastbiten" ser inte ut att vara en kopplingsplint - mer troligt bara baksidan av strömbrytaren.
Men vad är det som skymtar vid svarta plastbiten med skruv i mitten?
Ser ut som en avklippt sladd som sitter fastskruvad i en dragavlastare.
Är lampan helt ny eller "återanvänd"?
Det är en visnings ex från Bauhaus. Jag frågade dem innan jag köpte den om jag ska koppla in den genom att öppna "plastbiten." Då sa de "Ja - självklart!"
 
F Frndus skrev:
Då sa de "Ja - självklart!"
Man kan nog inte alltid lita på säljarna på Bauhaus...

Du ser väl den avklippta sladden vid dragavlastningen. Den nya ska kopplas på samma sätt som den avklippta. Men det är som sagt en tveksam lösning med fria enkelisolerade ledare i ett plåtchassi på en lampa som påstås vara dubbelisolerad.
 
  • Gilla
Frndus
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Man kan nog inte alltid lita på säljarna på Bauhaus...

Du ser väl den avklippta sladden vid dragavlastningen. Den nya ska kopplas på samma sätt som den avklippta. Men det är som sagt en tveksam lösning med fria enkelisolerade ledare i ett plåtchassi på en lampa som påstås vara dubbelisolerad.
Kan det vara farligt? I så fall åker den till tippen.
 
F Frndus skrev:
Kan det vara farligt? I så fall åker den till tippen.
Lämna till baka den och få pengarna tillbaka.
 
  • Gilla
Frndus
  • Laddar…
Tack för hjälpen, allihopa!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.