Ritningarna kan jag inte ta äran för. Dom har min granne gjort, han är väldigt duktig!
 
  • Gilla
Per J och 2 till
  • Laddar…
Alltid kul med trådar som rivstartar, och av lövens färg att döma har vi några bilder till att vänta innan du är ikapp verkligheten. (y)
 
  • Gilla
Simsöd94
  • Laddar…
Har inte hänt så mycket mer på det stora tillbygget efter dom sista bilderna jag la upp då jag har byggt på hallen och walk in closeten "bilderna är inte i ordning".... men har putsat grunden och återfyllt på sidorna med singel. Så det projektet startar till våren igen och då börjar det roliga. :)
 
  • Gilla
SueSue och 1 till
  • Laddar…
Sen hoppas jag att ni har överseende med om hur jag formulerar mig och hur jag stavar ibland. Detta var något jag slängde ihop lite spontant igår kväll
 
  • Gilla
jampo och 7 till
  • Laddar…
Hur går du tillväga för att få golvet i samma nivå som befintligt hus?
På bilderna ser det ut som att den murade grunden går upp ganska högt.
 
Imponerande! Ska bli mycket roligt att följa.
En fundering gällande grundläggningen. Hur mycket har du grävt ur för grunden? Hur mycket material under sulorna mm?
Har du någon mer konstruktionritning som du kan delge oss?
 
Håller med om att den ser hög ut på bilderna. Kommer inte ihåg de exakta måttet från grunden upp till golvet i huset men grunden är i bra höjd för att jag ska hamna någorlunda rätt. Sen har jag gjort den lite lite högre än tänkt då de är lättare att trolla med golvreglar än med grunden.
 
Jag grävde ur ca 1,5 meter djupt och har en singelbädd på ca 20cm under grundsula. Samt dränering runt hela grunden som är påkopplat på husets befintliga dränering.
 
En till fråga, hur löser du ventilationen i utbyggnaden?
 
Ventilationen i övriga delen av huset är vanligt självdrag, så hoppar på de spåret.
 
Simsöd94 Simsöd94 skrev:
Jag grävde ur ca 1,5 meter djupt och har en singelbädd på ca 20cm under grundsula. Samt dränering runt hela grunden som är påkopplat på husets befintliga dränering.
Härligt!
Har du någon konstruktionsritning för grundläggningen och grunden?
 
M Mexihuset skrev:
Härligt!
Har du någon konstruktionsritning för grundläggningen och grunden?
Nej tyvärr, inte mer än det som var med i mina ritningar
 
  • Gilla
Kingermann
  • Laddar…
Hur gick ditt resonemang kring platta eller krypgrund? Jag står själv i valet ock kvalet vad man ska välja.. :)

Tack för att du delar med dig!
 
Jag stod mer i valet mellan krypgrund och källare. Platta var inget direkt alternativ för mig då jag vill ha samma golvnivå på mitt tillbygge som huset. Hade jag inte varit beroende utav golvnivån och det inte hade sett konstigt ut hade jag valt platta alla dagar i veckan :)
 
Vad beräknar du att allt landar på i slutändan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.