richardtenggren
rampante rampante skrev:
Jag kör med Apple's AirPods. Grymt smidigt då jag kör både Macbook och Iphone...
Tråkigare för oss som dras med windows!
Jag brukar göra som Mathias och köra teams i mobilen istället
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tråkigare för oss som dras med windows!
Jag brukar göra som Mathias och köra teams i mobilen istället
Fast jag gissar att AirPods funkar bra till windows med... Det är ju BT
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
nikasp
Jag kör Teams och Zoom hela långa dagarna (ytterst lite prat i mobilen numer), 95% hemifrån sedan mars, och har en riktigt bra 34" skärm med bra högtalare. Har helt slutat använda headset sedan i våras. Kör mic i DELL laptop och ljudet i skärmen, låter lika bra som vilken top-of-the-line konferenshögtalare som helst. Funkade även bra med mic och högtalare från laptop.

Väldigt skönt att slippa sitta med lurar i/på öronen 8-12 timmar varje vardag. Blir svettig av on-ear och gillar inte dålig medhörning av in-ear heller - även om det är vad jag föredrar när jag lyssnar på muisk.
 
richardtenggren
rampante rampante skrev:
Fast jag gissar att AirPods funkar bra till windows med... Det är ju BT
Absolut, problemet är väl att switcha, då det inte fixat två enheter samtidigt.

Innan det blev kontorsflytt och öppna landskap för mig, körde jag alltid med Jabrapuck, funkar bra hemma också, men inte så möteskrävande projekt nu för tillfället :)
 
Vill man ha true wireless så har Jabra Elite 75T, 75T Active och 85T stöd för multipoint, fast mikrofonljudet är lite sådär.
 
nikasp
Är det "universal" att jag upplever mikrofonljudet i Teams och Zoom från de som kör BOSE som dåligt/burkigt medan AirPods låter perfekt? Kanske de inte kört konfig/test av micen bara.
 
richardtenggren
nikasp nikasp skrev:
Är det "universal" att jag upplever mikrofonljudet i Teams och Zoom från de som kör BOSE som dåligt/burkigt medan AirPods låter perfekt? Kanske de inte kört konfig/test av micen bara.
Kollegans qc35 tycker jag låter hemskt ibland, vet inte vad som är problemet riktigt.
 
nikasp
richardtenggren richardtenggren skrev:
Kollegans qc35 tycker jag låter hemskt ibland, vet inte vad som är problemet riktigt.
De är väldigt vanliga på mitt jobb och tycker att det inte bara är någon enstaka det låter kasst från. Har en några år gammal 2000 kronors BT-högtalare från Bose som är oanvändbar som högtalartelefon, folk klagar direkt jag försöker snacka via den. Ganska oväntat.
 
På NC700 verkar dom löst det, dom får hyllningar för ljudet
 
Jag kör Bose NC700. Men jag behöver stänga av blåtanden på min iPad och min iPhone när jag är kopplad mot pc:n. För annars om jag sitter i Teams/Skype och pratar och någon ringer på min iPhone så tar iPhonen över hörlurarna. Vilket gör att ljudet försvinner från Teams/Skype mötet. Detta kanske går att lösa med någon inställning som jag inte lyckats hitta än..

Ännu värre blev det när jag glömt stänga av blåtanden på iPaden och lagt den för långt bort så blåtanden inte orkar nå fram och därmed kopplar till och från hela tiden. Då berättar hörlurarna det varje gång till och frånkoppling sker och avbryter ljudet från tex Teams. Skapligt frustrerande när man sitter i ett möte och måste springa iväg och leta rätt på iPaden!

Förövrigt är jag supernöjd med lurarna då de är inköpta för att användas när jag är ute och reser. Nu har de dock fått bli datorlurar istället vilket funkar kanon när jag kommer ihåg att stänga av andra blåtandskällor. Hade jag varit onödigt rik hade jag kört dubbla hörlurar för att slippa stänga av och på blåtand på olika enheter.
Vill du höra hur man låter så får du ringa mig om du vill :D eller så lyssnar du på tex denna review
 
E Emil123 skrev:
Jag kör Bose NC700. Men jag behöver stänga av blåtanden på min iPad och min iPhone när jag är kopplad mot pc:n. För annars om jag sitter i Teams/Skype och pratar och någon ringer på min iPhone så tar iPhonen över hörlurarna. Vilket gör att ljudet försvinner från Teams/Skype mötet. Detta kanske går att lösa med någon inställning som jag inte lyckats hitta än..

Ännu värre blev det när jag glömt stänga av blåtanden på iPaden och lagt den för långt bort så blåtanden inte orkar nå fram och därmed kopplar till och från hela tiden. Då berättar hörlurarna det varje gång till och frånkoppling sker och avbryter ljudet från tex Teams. Skapligt frustrerande när man sitter i ett möte och måste springa iväg och leta rätt på iPaden!

Förövrigt är jag supernöjd med lurarna då de är inköpta för att användas när jag är ute och reser. Nu har de dock fått bli datorlurar istället vilket funkar kanon när jag kommer ihåg att stänga av andra blåtandskällor. Hade jag varit onödigt rik hade jag kört dubbla hörlurar för att slippa stänga av och på blåtand på olika enheter.
Vill du höra hur man låter så får du ringa mig om du vill :D eller så lyssnar du på tex denna review [media]
PRoblemet med flera uppkopplade enheter löser du med Bose-appen. Det är det enklaste sättet att kontrollera detta och du slipper göra något på respektive enhet.

Det jag tycker är ett problem är att min Iphone inte hanterar inkommande mobilsamtal bra om man redan är i teams. Vet inte om det är ett teams eller iosproblem, men man blir avbruten innan man avvisat samtalet.
 
MathiasS MathiasS skrev:
PRoblemet med flera uppkopplade enheter löser du med Bose-appen. Det är det enklaste sättet att kontrollera detta och du slipper göra något på respektive enhet.

Det jag tycker är ett problem är att min Iphone inte hanterar inkommande mobilsamtal bra om man redan är i teams. Vet inte om det är ett teams eller iosproblem, men man blir avbruten innan man avvisat samtalet.
Ja att gå genom appen låter lite enklare men grundproblemet som du tar upp i ditt andra stycke kvarstår. Jag hade önskat en funktion som var att hörlurarna prioriterade den ljudkälla den var uppkopplad mot och sände ljud ifrån när det ringer på en annan.
 
Någon sorts "samtal väntar" funktion måste man ju ha. Det gäller ju även inom samma enhet. Med bara rätt enheter uppkopplade tycker jag det funkar bra.
 
Jag har också ett par Plantronics Voyager 8200. De har suttit på mitt huvud stora delar av mina vardagar i 3-4 år. Växlar automagiskt mellan telefon och dator samt mellan A2DP när jag lyssnar på musik till ”headset” när telefonen ringer eller nån kontaktar mig på teams.

Har väl inte så krävade hifi-öron. Men jag tycker dom har mycket bra ljud. Och brusreducering. Därtill inbyggd stereo-mic

Såg att Elgiganten har satt ner dom sådär 50% just nu...
 
  • Gilla
Trollskidan
  • Laddar…
Ytterligare en 8200 användare här.

Min jobbdator har en kass bluetooth lösning så jag kör med USB adaptern på den datorn men med inbyggd bluetooth på surfplattan.
Mina erfarenheter är Ljuddämpningen är några procent klenare än QC35 och QC35 går också att vika ihop bättre så marginell förlust i resekategorin
Ska man köra mot skype/Lync så vinner 8200 stort. Betydligt bättre ljud där så vinst för kontorsbruk

På flyget rekommenderar jag ett par vanliga öronproppar och sen hörlurar över, då blir det tyst
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.