Som tiderna ser ut nu så jobbas det mycket hemifrån och via digitala möte.

Idagsläget sitter jag med ett headset till datorn och ett till mobilen.

Men frågan är finns det något bluetooth headset Som man kan ha kopplat till både dator och Mobil samtidigt för att slippa ha två olika?
 
Jag har Ett par Plantronics 8200 som jag är nöjd med. Frågan är vilka övriga krav du har?
 
  • Gilla
Andreas Ludde Lundell
  • Laddar…
Det är lurar med äkta multipoint bluetooth du är ute efter.
Men gör din läxa, många hävdar att sina produkter stödjer det men i själva verket så växlar lurarna enhet vid behov.
 
  • Gilla
Andreas Ludde Lundell
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Det är lurar med äkta multipoint bluetooth du är ute efter.
Men gör din läxa, många hävdar att sina produkter stödjer det men i själva verket så växlar lurarna enhet vid behov.
Får kolla på det, men vet du om dom växlar utan "krångel" mellan olika enheterna och är det automatiskt?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Jag har ett par Jabra Evolve 75 kopplade till både jobbdatorn & jobbtelefonen samtidigt, dom är sköna, har bra ljud, dämpar runtomkring ljudet, bra samtalstid, mm.
[länk]
Vi har den trådade varianten av dessa men dessa verkade ju intressanta
 
A Andreas Ludde Lundell skrev:
Får kolla på det, men vet du om dom växlar utan "krångel" mellan olika enheterna och är det automatiskt?
Innebär snabbt krångel. Men jag skulle helt enkelt skaffa ett par lurar som stödjer multipoint så slipper du det problemet helt och hållet. Då är båda enheterna anslutna hela tiden.
 
Plantronics-lurarna jag har är anslutna hela tiden. Iallafall enligt både datorn och telefonen... Det går dock bara att strömma ljud från en enhet i taget, men det räcker nog för de allra flestas behov.
Jag har inte upplevt några fördröjningar eller andra affekter när man växlar mellan dator och telefon.
 
  • Gilla
Andreas Ludde Lundell
  • Laddar…
useless useless skrev:
Plantronics-lurarna jag har är anslutna hela tiden. Iallafall enligt både datorn och telefonen... Det går dock bara att strömma ljud från en enhet i taget, men det räcker nog för de allra flestas behov.
Jag har inte upplevt några fördröjningar eller andra affekter när man växlar mellan dator och telefon.
Ok, det räcker med att strömma en åt gången, bara jag slipper byta headset hela tiden :) jag skall kolla på dom du skickade som exempel.
 
Plantronics Voyager Legend
kanon ljud liten enkel Glömmer bort den sitter i örat
Har den just nu till två telefoner
 
useless useless skrev:
Plantronics-lurarna jag har är anslutna hela tiden. Iallafall enligt både datorn och telefonen... Det går dock bara att strömma ljud från en enhet i taget, men det räcker nog för de allra flestas behov.
Jag har inte upplevt några fördröjningar eller andra affekter när man växlar mellan dator och telefon.
Nu testade jag igen... Det går alldeles utmärkt att lyssna på musik från datorn samtidigt som man hör ljud från ett spel på mobilen. Däremot går det inte att spela upp musik från två olika mediaspelare samtidigt, men det är nog datorn resp telefonen som försöker vara intelligent snarare än en begränsning i lurarna.
 
Mina Bose QC 35 har jag till både dator och telefon och de har enligt spec också multipointstöd, men jag föredrar normalt att ha dessa kopplade till telefonen endast, och sedan kör jag ljud via Teams i telefonen och "bild" via Teams i datorn till samma möte.

Anledningen till att jag inte har datorn permanent kopplad är att QC35 bara har två enheter aktiva samtidigt och då passar det bättre att min Ipad är den andra enheten eftersom den används oftare med lurarna.
 
useless useless skrev:
Jag har Ett par Plantronics 8200 som jag är nöjd med. Frågan är vilka övriga krav du har?
dom verkar ju bra. @useless . men behövs det alltid "USB adapter", om datorn har Bluetooth inbyggt?

/A
 
Nej, jag kör med datorns BT. Jag testade den som följer med för att se om jag kunde få längre räckvidd, men det var ingen skillnad.
 
  • Gilla
abbe_
  • Laddar…
Jag kör med Apple's AirPods. Grymt smidigt då jag kör både Macbook och Iphone...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.