Hej. Var kan man köpa bra skjutdörrar till garderob. Vill ha bra kvalitet men ändå inte superdyrt!
 
Jag har köpt 2 gånger från Skånska Byggvaror och är väldigt nöjd, både med kvalité och leverans.
 
Det dumma är att man inte kan se dom i verkligheten. Vad har du valt för några?
 
itgust itgust skrev:
Det dumma är att man inte kan se dom i verkligheten. Vad har du valt för några?
Skånska har några butiker, vad som finns på display är lite si o så. I Falun är det mest uterum och dörrar..
https://www.skanskabyggvaror.se/our-stores/
 
Mazen Mazen skrev:
Skånska har några butiker, vad som finns på display är lite si o så. I Falun är det mest uterum och dörrar..
[länk]
Ok! Tack!
 
M mgranbom skrev:
Om du inte har standardmått rekommenderar jag [länk].

/M
Tack! Ska kolla.
 
Instämmer med skånska. Köpte vita dörrar av modell london, för att bygga garderober i stedtaks-hall. 4 år sen och ser nya ut än. Riktigt enkla att jobba med dessutom. Behövde dörrar att kunna kapa höjden på, och det var bara att såga av så döljs snittet av den övre skenan/listen.
 
L LimpTheGimp skrev:
Instämmer med skånska. Köpte vita dörrar av modell london, för att bygga garderober i stedtaks-hall. 4 år sen och ser nya ut än. Riktigt enkla att jobba med dessutom. Behövde dörrar att kunna kapa höjden på, och det var bara att såga av så döljs snittet av den övre skenan/listen.
Dom där London skjut dörrarna. Är dom sladdriga?
Jag ska bygga garderob hemma och va och kollade på sådana dörrar men säljaren på Skånska byggvaror sa att det är inte alls så bra kvalitet på dom, om man jämför med dom andra dyrare dörrarna.
Den ska ju trots allt öppnas ett par gånger om dagen
 
Jag har kollat runt lite och tycker det är stor skillnad på kvaliteten. Ska nog köpa Ballingslövs skjutdörrar när de har kampanj. Elfa gillade jag inte.
 
Jag köpte skånska byggvarors mix för 5-6 år sedan. De har hållit sig bra och känns stabila och inte sladdriga.
Köpte sen skånska byggvarors variant av mirro (solitär) som kan måttanpassas.
Den är mycket sladdrigare och vekare än mix, men ser bra ut och verkar funka bra för övrigt.
 
Vi har köpt Mirro skjutdörrar via vår lokala bygghandlare, två stycken är monterade, två kommer om ca två veckor.
https://www.mirro.se/sv/
 
M Mansson84 skrev:
Dom där London skjut dörrarna. Är dom sladdriga?
Jag ska bygga garderob hemma och va och kollade på sådana dörrar men säljaren på Skånska byggvaror sa att det är inte alls så bra kvalitet på dom, om man jämför med dom andra dyrare dörrarna.
Den ska ju trots allt öppnas ett par gånger om dagen
Ja, dom kan sladdra lite och "klonka" om man dunkar till dem. I överkant så löper dörren bara i en aluminumskena och man klistrar dit en filt/liknande för att det inte skall skrapa. Skulle säga att klonkandet vid tillstötning är i nivån 2/5. Dvs inget som är störande, men säkert kan förbättras med mer stötdämpning - dock inget jag kollat mer. Vill man ha det helt solit så är det nog fel produkt :)
 
L LimpTheGimp skrev:
Ja, dom kan sladdra lite och "klonka" om man dunkar till dem. I överkant så löper dörren bara i en aluminumskena och man klistrar dit en filt/liknande för att det inte skall skrapa. Skulle säga att klonkandet vid tillstötning är i nivån 2/5. Dvs inget som är störande, men säkert kan förbättras med mer stötdämpning - dock inget jag kollat mer. Vill man ha det helt solit så är det nog fel produkt :)
Tack för svar. Har beställt ett par nu.
 
M Mansson84 skrev:
Tack för svar. Har beställt ett par nu.
Blev det bra? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.