När jag kollar på satelitbilderna ser det ju lindrigt sagt ut som du bor granne med inte en utan flera bilskrotar...
 
H
Vart mycket bråk med grannen och kommunen, men de klarar inte få han att städa upp.
Det tillhör jordbruket säger han.
Sen flyttar han runt skrotet lite så det ser ut som det används.

kommunen gjorde besök här för en vecka sen och tog bilder.
Han mena att vi borde få bygglov och att grannen borde hellre städa upp sin egen skit före han klagar på andra.
 
H Hallerudsbo skrev:
Vart mycket bråk med grannen och kommunen, men de klarar inte få han att städa upp.
Det tillhör jordbruket säger han.
Sen flyttar han runt skrotet lite så det ser ut som det används.
Hoppas verkligen att det löser sig för dig. Lustigt att det ska vara skrot-nisse som klagar på dig. Som inte ens kan sköta sitt.

Tråkigt. Det hör ju inte till jordbruk att ha ett skrotupplag. Tyvärr är ju planlagstiftningen väldigt mesig vad gäller jordbrukare som ballar ur.
 
H Hallerudsbo skrev:
Har fråga om komplement byggnad tidigare.
Men kommunen har en regel sa dom att endast jordbruksfastigheter får bygga det här ute.
Komplementhus är nationell lagstiftning, så kommunerna har begränsade möjligheter att ingripa där, men de försöker, så läs på lite så kanske du slipper bygglov helt och hållet
 
H
Komplement byggnad, om det är utan bygglov.
Ska grannarna få yttra sig ändå?
 
H
Appendix Appendix skrev:
Hoppas verkligen att det löser sig för dig. Lustigt att det ska vara skrot-nisse som klagar på dig. Som inte ens kan sköta sitt.

Tråkigt. Det hör ju inte till jordbruk att ha ett skrotupplag. Tyvärr är ju planlagstiftningen väldigt mesig vad gäller jordbrukare som ballar ur.
ja tråkigt att han klagar.
Men han är känd här att klaga på allt och alla.
Kommunen känner till han gott
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Komplement byggnad, om det är utan bygglov.
Ska grannarna få yttra sig ändå?
Ni har ju tyvärr en rättshaverist i den där gubben. Det finns fall då man begär in grannyttrande iaf även om det inte är en bygglovsgrundande åtgärd.

Nu när jag har sett lite med om vilken typ av person det här handlar om så skulle jag rekommendera att försöka lägga mindre (eller ingen) energi på honom. Ni kommer säkert få ert bygglov men det kommer få mala igenom byråkratin först. Om kommunen känner till den här mannen redan så är det bara hålla er väl med byggnadskontoret och utnyttja att de säkert ger er tips och råd bara för att kunna vinna över rättshaveristen/skrotnisse

Kort sagt. Ignorera de som förstör och tar tid/energi och vårda relationerna med de trevliga och de som kan hjälpa.
 
H
Jag lägger ingen energi på han direkt.
Vet hur han är men han får bara ha sitt.

väntar in kommunen nu får vi se hur det blir
 
H
Hej

Kommer med en uppdatering.
Fick idag startbesked för bygget.
Så nu blir det att bygga, kommunen gick på i nämden att tomten är stor och det passar in bra i landskapet med byggnaden som jag ska bygga,
 
  • Gilla
  • Älska
CissiT och 3 till
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Hej

Kommer med en uppdatering.
Fick idag startbesked för bygget.
Så nu blir det att bygga, kommunen gick på i nämden att tomten är stor och det passar in bra i landskapet med byggnaden som jag ska bygga,
Vad skönt! :)
Jag trodde inte det skulle bara några problem.
Och grannen har inte överklagat beslutet till Länsstyrelsen hoppas jag?
 
Redigerat:
H
Nej.
Vann laga kraft i fredags och start besked kom igår.
Hade räknat med överklagan men kom inte.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Skönt när allt flyter på, lycka till nu!
 
Grannen hade en hel del bra att ha saker, blev lite avundsjuk faktiskt...
 
H Hallerudsbo skrev:
Nej.
Vann laga kraft i fredags och start besked kom igår.
Hade räknat med överklagan men kom inte.

Bra.
Grannen kanske har sansat sig. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.