Jag har för mig att en pool ska ha antingen säkerhetsduk eller vara inhägnad av staket.
Detta gäller väl iaf. för nedsänkt pool i mark.

...men detta är alltså vad jag har för mig, kan inte specifera mer exakt med höjder osv.


Får man önska en byggdagbok här i forumet så man kan följa ditt poolbygge?
Jag är själv sugen på att bygga pool i framtiden, så det skulle vara intressant att se.

Edit: Önskemål
 
Jag är också sugen på pool ..Min syster har en så jag vet att Pooler måste antingen omges av ett staket eller förses med en övertäckning som ska läggas på när poolen är obevakad.
Jag vill också se bilder.sen.. :p
Jag har också ett 50-tals hus som vi håller/har totalrenoverat. Vi har också tagit före och efter bilder.
Det är kul att ha.Dels så glömmer man fort men också för att det är ett minne..
 
Hittade detta på: http://www.villatidningen.se
Kraven på säkerhet:
Antingen staket - 90 cm högt icke klättringsbart med låst grind - eller säkerhetsöverdrag.
Boverket är ansvarig myndighet vad gäller säkerhetskrav.

Om staket:
Många väljer staket, främst av ekonomiska skäl. Det är dock inte säkert att det blir så billigt att anlägga ett staket som uppfyller gällande normer. Ett staket stjäl också en rejäl bit av tomten, det "ingenmansland" mellan staketet och poolen, som bara kan användas vid bad. Glömmer man låsa grinden blir skyddet dessutom verkningslöst. Observera att det inte räcker med staket runt tomten, eftersom det inte skyddar den egna familjen och eventuella gäster.

Om poolskydd:
Ett poolskydd rekommenderas, framförallt ur säkerhetssynpunkt, då en stängd pool hindrar ofrivilliga dopp av barn och husdjur eller tjuvbadare. Poolskydd ger dessutom ända upp till 70 procent besparing på uppvärmningskostnaden. Det blir mindre åtgång av kemikalier och mindre skräp i poolen.
 
Vilken pool har ni beställt? Är den stor?form? :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.