Briggs and stratton motor, tog över den från en som inte fick igång den.
Jag har:
- Rengjort förgasaren.
- Kollat att krysskilen är intakt på drivaxeln.
- Ny bensin.
- Primerblåsan snapsar fint in bensin
- Fin gnista på tändstift.
- cylinderloppet ser fint ut, inga repor.
När man drar i snöret är det i min mening lite segare än vanligt när jag jämför mot min andra klippare som har exakt samma Briggs motor.
Allt annat ser fint ut. Vad mer kan man testa?!
Jag har:
- Rengjort förgasaren.
- Kollat att krysskilen är intakt på drivaxeln.
- Ny bensin.
- Primerblåsan snapsar fint in bensin
- Fin gnista på tändstift.
- cylinderloppet ser fint ut, inga repor.
När man drar i snöret är det i min mening lite segare än vanligt när jag jämför mot min andra klippare som har exakt samma Briggs motor.
Allt annat ser fint ut. Vad mer kan man testa?!
ställa in den i garaget så att den kommer upp i rumstemp och testa att starta den. Min klippare är riktigt kinkig att starta på hösten även om den brukar rassla igång efter att jag tryckt minst 5 gånger på primerblåsan och sen stendörr den iofs direkt o så får jag hålla på så tills den fått upp lite värme då går den som vanligt
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Luftfiltret kanske är supertätt.
Tänder den något?
En annan tanke; har du petat i alkylatbensin typ Aspen4 ? Om du ärvt den har sannolikt den förre ägaren kört på vanlig 95 vilket kan ge en del avlagringar som lossnar när du försöker köra den på alkylat.
Vise versa spelar ingen roll
Tänder den något?
En annan tanke; har du petat i alkylatbensin typ Aspen4 ? Om du ärvt den har sannolikt den förre ägaren kört på vanlig 95 vilket kan ge en del avlagringar som lossnar när du försöker köra den på alkylat.
Vise versa spelar ingen roll
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Ta en bild på motorn och lägg upp den här.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Vad händer om du tar bort stiftet. Får du någon bensindimma ur hålet om du rycker i snöret?