Ja jag vet att Black Friday är ett kommersiellt påhitt som får oss kunder att kanske köpa saker vi inte riktigt behöver, eller till priser som inte alltid är så låga som de verkar (och så har vi miljöaspekten...)

Men.... jag är fortfarande i behov av att utöka min verktygsarsenal och om det dyker upp några bra erbjudanden på Black Friday så vill jag inte missa dem!

Så, i takt med att butikerna lanserar sina kampanjer under den kommande veckan, kan vi inte dela med oss av våra bästa observationer?! (y):D
 
  • Gilla
Pingo och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Proffsmagasinet kör black week, startar imorgon
https://www.proffsmagasinet.se/black-week

Jag greppade inte riktigt om det redan nu finns alla erbjudanden på den sidan, eller om det blir fler eller bättre imorgon. Men det är väl bara att kika imorgon annars.
https://spotlight.proffsmagasinet.se/nyheter/vad-ar-black-friday-black-week/

edit:
Glöm inte att kolla priset mot andra ställen innan. Ibland är det ett bra pris här på kampanj, ibland är det mer att betrakta som bedrägeri.
Tja, detta gäller nog många andra ställen också, så samma koll bör man nog alltid göra så här i svarta tider.
 
Proffsmagasinets så kallade kampanjer, reor osv är väl alltid att betrakta som normalpriser i andra butiker?
 
  • Gilla
Sam Wester och 2 till
  • Laddar…
B Bylow skrev:
Hade jag inte haft en sladdlös hade jag nog åkt till bahaus och provat deras prisgaranti. [länk]
Fast det står ju att den är slutsåld, då brukar väl inte deras prisgaranti gälla? Bra tips annars!
 
Mikael_L
B boohoo skrev:
Proffsmagasinets så kallade kampanjer, reor osv är väl alltid att betrakta som normalpriser i andra butiker?
Ett år köpte jag ett par saker på deras black week, och det var faktiskt till helt OK kampanjpris, jag hittade ingen som hade bättre.
Så ibland kan man lyckas där.

Men det är som sagt värt att meddela att BW och BF-priser bör kollas upp hos några konkurrenter, oavsett var man har börjat plocka ner i varukorgen, ty det är många som kör kampanjpriser som inte är något att ha.
 
  • Gilla
Heij83
  • Laddar…
optimum
Jag tror att Black Friday 2020 är ett måste för många företag för att överhuvudtaget överleva.
Även julhandeln.

Dock vägrar jag ge mig ut och riskera att trängas och smittas eller smitta andra.
Nej jag är inte sjuk men kör med min egna regel att betrakta alla för smittade inklusive mig själv. Har funkat kanonbra hittills

Det får bli lite saker via nätet i år. Köpte rätt mycket verktyg både 2018 och 2019 så den delen behövs inte i år.
 
  • Gilla
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Fast det står ju att den är slutsåld, då brukar väl inte deras prisgaranti gälla? Bra tips annars!
Japp slut nu så då gäller det nog inte. Va 50st från början, 12 kvar igår såg jag så dom gick åt snabbt.
Idag har dom "bra" pris på bordsåg med stativ https://www.verktygsvaruhuset.se/product/makita-2704x-klyvsag-komplett-med-sagbord är på jakt efter en själv men tror dewalten är bättre.
 
  • Gilla
Onsalakorven
  • Laddar…
Är det någon som vet när Bauhaus kör igång med sina erbjudanden?
 
N
Raskus Raskus skrev:
Är det någon som vet när Bauhaus kör igång med sina erbjudanden?
Tapeter å färg.
 
K
Vilka har mer black friday erbjudande?

Söker markrör samt kabel.
 
K Kortling skrev:
Vilka har mer black friday erbjudande?

Söker markrör samt kabel.
Antagligen de flesta, men det är inte Fredag än... ;)

Jag letar själv efter lite kopplingar & rör till vårt badrum, men jag tror inte det är i den kategorin man hittar några större klipp. Inte heller med markrör & kabel. Men jag kan ha fel?
 
Ett hyfsat tips är att Stonefactory kör BW med 30% på allt från Tapwell, dvs snygga blandare osv. Jag hittade nu blandaren vi var ute efter för 2500:- mindre än det bästa priset jag fått hittills. Det blev köp direkt!

Ett annat tips, om man kan, är att köpa via sitt kreditkort. Mitt kort har bl a en prisgaranti som ger mellanskillnaden tillbaka om man kan köpa samma vara till ett lägre pris inom X antal dagar. Värt att kolla upp om man är ivrig och inte vill vänta. Skulle va intressant att veta vad deras garanti är värd om man skulle behöva använda den....

"Med prisskyddet kan du få mellanskillnaden tillbaka om du handlat en vara med kortet och sedan hittar motsvarande vara någon annanstans till ett lägre pris. Både den vara du köpt och den vara du hittar till ett lägre pris måste vara köpta och säljas i en affär i Sverige eller av ett svenskregistrerat företag på internet. Varans inköpspris måste vara minst 1000 kr och prisskillnaden ska vara minst 300 kr. Du kan inte jämföra varor köpta i fysiska butiker med varor i nätbutiker/postorder och vice versa. Prisskyddet omfattar de flesta varor som är avsedda för privat bruk och gäller från inköpsdatumet och 90 dagar framåt."

Nu vill jag inte uppmana folk att köpa på krita, men om man har möjlighet och sätter in samma summa på kreditkortskontot direkt efter köpet så har man alla fördelar. Så gör vi t ex när vi bokar semester och får eventuella skador på hyrbilar betalda.
 
Fördelen med att handla på kredit är att du även skyddas av konsumentkreditlagens 29 §.
En mycket kraftfull paragraf till konsumentens fördel.
Tänk researrangören som går omkull innan din 100.000 kronors resa hunnit genomföras...
Att man däremot betalar hela fakturan från kortutgivaren innan förfallodagen är ju en självklarhet :)
(Vilket inte påverkar möjligheten att använda sig av 29 § efter denna tidpunkt)
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.