Vi renoverade vårt badrum för drygt 2 år sedan och installerade då en Pax Calima badrumsfläkt i vårt badrum.

Idag stängde jag av den för rengöring och tittade in i ventilationsröret. Jag reagerade på att jag det yttre ventilationsgallrets rör inte verkar så matchat med ventilationsröret, då borde ju fukt/damm hamna mellan? Är det någon fara med det?
Sen ser det inte så cleant ut med skruvarna men det kanske är ok?

Sen reagerade jag på att en grå del som enligt monteringsanvisningen ska vara infälld inte är det och att man ser ett hål i väggen brevid fläkten. Det kanske är ok att den inte är infälld?

Är installationen okej?
 
  • En Pax Calima badrumsfläkt monterad på en vit vägg visar glipor och synliga skruvar vilket tyder på potentiell fukt- och dammproblematik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett dammigt Pax Calima badrumsväntilationsgaller som inte är fullt infällt i röret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti en Pax Calima badrumsfläkt med damm och en synlig glipa mellan ventilationsgallret och röret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl inget fel på det där.hålet i väggen är för strömmen till fläkten. Den grå gummilisten som ligger an mot väggen är också korrekt. Ser i alla fall montaget ut av de två jag har.
 
  • Gilla
Estelletiger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.