Hejsan
Jag tänkte köpa en billig duschkabin. Är det någon som gjort det och är nöjd?

Jag har kikat på byggmax men den finns bara online så svårt att veta.

Kollat en billig på Bauhaus där kunde en inte ta bort och städa under....och det vill jag nog, eller?
 
Silver78 Silver78 skrev:
Jag har duschkabin och har löstagbar front men det är svårt att komma åt i alla fall för att rengöra golvbrunn så jag brukar flytta den. Den väger trots allt inte så mycket.
Jag såg att K-rauta hade kampanj häromdagen.
Hur bra den är eller om den faller i kategorin billig har jag ingen aning om.

[länk]
Aha ok, så bättre att kunna flytta den alltså. För känns konstigt att inte ha tillgång till avloppet. Vad har du använt för anslutningsslang mellan rör och kabin?

Jo den skulle funka, är 70x90 ok? Jag har nog plats för 90x90.
Tack!
 
För min del så har det varit lättare att flytta den, men det är ju lite meckigt när man ska passa in röret till brunnen. Men att ta loss fronten och försöka rengöra något med en höjd på 20 cm är också väldigt meckigt. Då jag har en bottensil i duschkabinen så blir det inte så mycket i själva brunnen. Jag tog loss den gamla blandaren och satte en vanlig anslutningsslang likt dom man har till tvättmaskin. R15 till r15 i mitt fall. Vilken dimension du skall ha på slangen beror på vilken rördimension på röret och ingående anslutning på blandaren.
En del duschkabiner har en fast medföljande blandare. En del duschkabiner får man installera blandaren själv. En fördel är att ha avstängningsventiler i badrummet så man kan stänga vattnet enkelt när man håller på.
 
  • Gilla
morgi
  • Laddar…
Silver78 Silver78 skrev:
För min del så har det varit lättare att flytta den, men det är ju lite meckigt när man ska passa in röret till brunnen. Men att ta loss fronten och försöka rengöra något med en höjd på 20 cm är också väldigt meckigt. Då jag har en bottensil i duschkabinen så blir det inte så mycket i själva brunnen. Jag tog loss den gamla blandaren och satte en vanlig anslutningsslang likt dom man har till tvättmaskin. R15 till r15 i mitt fall. Vilken dimension du skall ha på slangen beror på vilken rördimension på röret och ingående anslutning på blandaren.
En del duschkabiner har en fast medföljande blandare. En del duschkabiner får man installera blandaren själv. En fördel är att ha avstängningsventiler i badrummet så man kan stänga vattnet enkelt när man håller på.
Perfekt!
Tack
 
Är det någon som provat de billigaste från byggmax eller liknande?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.