A A.G skrev:
Kanske kan vara något.

[länk]
Dessa har vi använt oss av. Vi kan intyga att det blir ett perfekt resultat! Ribborna är perfekta och spikraka tack vare att de är tillverkade av gips som klätts med träfaner samt att de sitter monterade med ett speciellt monteringssystem.
 
  • Gilla
Mikeken
  • Laddar…
Gustavs ser riktigt fina ut och monteringssystemet är smart. Men de ser dyra ut?! Vad ligger de på för kvm kostnad på ett ungefär @Villabergskuben ?
 
P Panelmannen skrev:
Gustavs ser riktigt fina ut och monteringssystemet är smart. Men de ser dyra ut?! Vad ligger de på för kvm kostnad på ett ungefär @Villabergskuben ?
Jag tror att det kostar ungefär 1500kr/m2 komplett, men det har säkert också med typ av ribba och volym på beställningen att göra. Spikrakt och grymt snyggt blir det iaf. liksom att montaget gick snabbt. Dessutom är ju lösningen i sig ljud-dämpande.
 
  • Gilla
Jesper Wallin
  • Laddar…
Har du några bilder? Hur gjorde ni med lampor? Grymt snyggt iaf!
 
Vi har ribborna på väggarna...

Har du Instagram så kan du kolla på bilder på våra ribbor där: villabergskuben

Ang belysning så hade jag kombinerat ribborna med att byta ut en ribbrad emot en spotlights-skena...
 
Hej,

Jag väcker denna frågan igen, fast med en twist! Om man skulle vilja testa ribbtak i ett badrum, hur löser man det? All typ av faner går nog bort så det bör väl vara massivt trä?

Går i tankarna att sätta ribbor i vårt badrum som är ca 6kvm stort, alltså inget större tak. Det skulle vara snyggt att fälla in belysning mellan ribborna...

Kan man skruvlimma ribborna på t ex plywood målad med svart våtrumsfärg, dela in dem i t ex 3 sektioner och lyfta med gipslyft? Frågan är vilket träslag som är bäst. Vi skulle helst vilja ha något mörkare träslag (tänk valnöt) men jag kan tänka mig att betsa ljusare träslag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.