Mikael_L
Jag börjar med ett 19"-rack/skåp.
6HE
Yttermått 60x36x32 (b,h,d)

400:-

Finns i Uppsalatrakten, jag kan troligen ordna möte på alla möjliga ställen i Uppsala, om vi bara kan vänta in rätt dag, iom att jag åker omkring lite överallt i jobbet.
Vitt 19-tums 6HE rack-skåp med glasdörr och nycklar, tomt inuti, stående på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vitt 19-tums 6HE rackskåp på golv med genomskinlig dörr och ventilationsskåror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett vitt 19-tums rackskåp på 6HE med synliga mått och små fläckar, liggande på en matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Fortsätter med en Bosch L-box, eller vad det nu heter.
105mm hög (de där"flärparna" på ovansidan borträknade)
200 kr (helt klart möjligt att pruta mycket genom att göra business enkel för mig :))

Blå Bosch L-Boxx verktygslåda på golv med synlig etikett och upphöjda handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen blå Bosch L-Boxx verktygslåda med tomma fack på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En öppen Bosch L-Boxx verktygslåda i blå och svart ligger på ett golv med synliga fack och insatser för verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Och så har jag några DIN-skene-monterade dimmer, EV100 och EV102 från Hager.
De dimrar anslutna effekter mellan 20-1000W (VA), är designade för glödljus, konventionell trafo och elektronisk trafo. Det är lite äldre produkter, så de har inte konstruerats med LED i tanken, så hur olika LED-källor fungerar är inte gott att veta, de som beter sig som glödljus och är konstruerade att dimmas med konventionella gamla dimmers kan fungera.

Dessa dimmers kan manövreras med fjäderförsedd tryckknapp samt 1-10V, och det går att programmera scenario i EV102 som sen styr EV100, och överstyrning och sånt, Det finns dokumentation på nätet.

Jag har ryckt dessa från en kyrka där det ersattes med ett DMX-system, tyckte det var synd att dumpa i elektronikbingen, jag kollar vad jag betalar för nya så
3820:- för EV102 och 2909:- för EV100 (+ moms). :surprised:

Men det är ju inga heta produkter, så säljer jag dessa kan jag släppa dessa för 600:- (alla 6).

Jag tänker mig att passande användningsområde är en billig ljusstyrning till någon liten scen i någon bygdegård, ungdomsgård, förskola eller något liknande ställe där någon entusiast vill fixa ihop en lite enklare ljus. Då det finns 1-10V ingång är det även lämpligt att fixa styrning med skjutregel om det passar.

Så 600 kronor.

Och så en utmaning, om en eventuell köpare lägger ytterligare hundringar så skickar jag det till läkare utan gränser eller UNHCR, plus att jag lägger lika mycket själv.
Dvs, 700:- så får jag 500 och Läkare utan gränser får 200:-
1200:-, så får jag inget, och organisationen får alla 1200:-
Sex DIN-skene-monterade dimmers från Hager och manualer, använt skick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Skänkes, ca 14st äldre fagerhults lysrörsarmatur, 2x36W, ca 1200 långa.

De är nog dygt 30år gamla, men de är av bra kvalité och har levt ett lugnt och stillsamt liv i några fläktrum och undercentraler, och därmed har de knappast speciellt många lystimmar bakom sig.

Därför tycker jag det är bättre att jag får lyckas skänka bort dom istället för att de kastas.

Men snabba ryck, jag lagrar inte upp det här, utan hämtning senast under nästa vecka.
Nu står dom i Sävja/Uppsala, och jag har tagit ner alla på typ tis, ev ons.
Hämtning där föredras, iom att jag skänker dem, och vill alltså gärna slippa mer hantering.
Äldre modell av Fagerhults lysrörsarmatur i metall och plast, placerad på stenbelagd mark utomhus. Äldre Fagerhults lysrörsarmatur med två lysrör, ovanifrån, placerad på ett stengolv. Äldre Fagerhult lysrörsarmatur 2x36W, etiketter synliga, mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
För den som gillar gamla rejäla säkerhetsbrytare i metall så skänker jag gärna bort sådana här, jag tror det blir 4st totalt som jag ska demontera.
Det är borrat 8mm hål i bakstycket, så de har nog inte mer än IP21 i kapslingsklass nu, om man inte sätter igen hålen.
Men inomhus i garaget eller till värmepumpen blir det nog bra som det är.
En gammal metall säkerhetsbrytare med IP54-klassning och grön startknapp, monterad på en trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En öppen gammal metall säkerhetsbrytare med synliga anslutningar och 8mm borrade hål i bakstycket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sinclairhacker och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Skänkes, ca 14st äldre fagerhults lysrörsarmatur, 2x36W, ca 1200 långa.

De är nog dygt 30år gamla, men de är av bra kvalité och har levt ett lugnt och stillsamt liv i några fläktrum och undercentraler, och därmed har de knappast speciellt många lystimmar bakom sig.

Därför tycker jag det är bättre att jag får lyckas skänka bort dom istället för att de kastas.

Men snabba ryck, jag lagrar inte upp det här, utan hämtning senast under nästa vecka.
Nu står dom i Sävja/Uppsala, och jag har tagit ner alla på typ tis, ev ons.
Hämtning där föredras, iom att jag skänker dem, och vill alltså gärna slippa mer hantering.
[bild] [bild] [bild]
Nu är armaturerna väck!
 
  • Gilla
Taxture
  • Laddar…
Mikael_L
Jag tvivlar lite på att det finns intresse för detta, men kollar innan jag slänger.
Jag har 40 meter Thermotech 17x2 mm golvvärmerör över, skänkes till den som önskar.
Jag kan ta med det i bilen till Uppsala i veckan, går att hämta vid Polacksbacken alternativt Ultuna när som helst under dagen.
Rulle med blå Thermotech golvvärmerör 17x2mm och en etikett som beskriver produktspecifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Rack-skåp och Bosch L-boxx är borta nu.

Nu har jag ett LK fördelarskåp jag tänkte ha golvvärmefördelaren i, men insåg att jag valt ett för stort skåp som inte rymdes på platsen som var tänkt.
Så den säljer jag gärna nu.
Ett LK inbyggnadsskåp M60 VT-XL, rymmer en shunt + liten fördelare eller större fördelare.
https://golvvarmebutiken.se/vattenburen-golvvarme/shuntar-fordelarskap/LK-Shuntskap-M60n-XL.htm
+ lucka https://golvvarmebutiken.se/vattenburen-golvvarme/shuntar-fordelarskap/LK-RamLucka-GV-Inbyggd.htm
PDF
https://www.lksystems.se/globalasse...c.121-lk-inbyggnadsskap-m60-vt--m60-vt-xl.pdf

Helt nytt och oanvänt, men tyvärr en liten tryckskada i ramen på undersidan, den är liten och på undersidan så det kommer troligen aldrig att synas för den som inte vet om det.
Jag tänkte 800:-
Etikett för LK inbyggnadsskåp M60 VT-XL med produktinformation och streckkod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oanvänt vitt LK inbyggnadsskåp M60 VT-XL för golvärme med en mindre tryckskada på ramens undersida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppet vitt LK inbyggnadsskåp M60 VT-XL med blå luckor bredvid, för golvvärmefördelning, nytt med mindre skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en liten tryckskada på undersidan av ett LK inbyggnadsskåp för golvvärmefördelare på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Finns det någon som är samlare av sådana där gamla Skil och B&D-verktyg, kanske med extra fokus på extratillbehören.
Jag skänker nämligen gärna bort denna Skil borrmaskin med sticksågstillbehör.
Skick och funktion är helt okänt för mig, ty denna höll en jag känner på att slänga vid en rensning av deras föreningslokal, så jag tog hand om den ifall det finns samlare av sådana här prylar.
Jag kan ta fler bilder eller ge annan info om så önskas.

I övrigt kan jag bumpa att det i #5 och #8 fortfarande finns kvar, om någon är intresserad.
Gammal Skil borrmaskin med mörka handtag och sticksågstillbehör, använd skick med synliga slitage och damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal Skil 1437 H-T1 borrmaskin med slitage, märket och specifikationerna synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
13th Marine
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Finns det någon som är samlare av sådana där gamla Skil och B&D-verktyg, kanske med extra fokus på extratillbehören.
Jag skänker nämligen gärna bort denna Skil borrmaskin med sticksågstillbehör.
Skick och funktion är helt okänt för mig, ty denna höll en jag känner på att slänga vid en rensning av deras föreningslokal, så jag tog hand om den ifall det finns samlare av sådana här prylar.
Jag kan ta fler bilder eller ge annan info om så önskas.

I övrigt kan jag bumpa att det i #5 och #8 fortfarande finns kvar, om någon är intresserad.
[bild] [bild]
Finns det sticksågsblad med? Och isåfall vilken modell?
 
Mikael_L
Inga blad med.
Men det satt ett avbrutet i, och det ser väl ut som de (halv)vanliga med u-fäste?
 
  • Skjutmått mäter ett avbrutet sågblad med u-fäste.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L Mikael_L skrev:
Inga blad med.
Men det satt ett avbrutet i, och det ser väl ut som de (halv)vanliga med u-fäste?
Hmm... typiskt, för de som kommer ihåg så är jag fortfarande på jakt efter Bosch gamla, smala T-fäste. Men tack ändå
 
Mikael_L
Makita 6833 skruvautomat / gipsautomat .

Jag har kört OSB och gips med den, jag tror att det är slut med bandad skruv, men hittar jag något över så följer det med. Men det finns att köpa var som helst.
Slitet bits, börjar vara dags att byta, och jag tror att det har ramlat bort en skruv, kolla vid den röda ringen.
200 spänn, eller ta med en bullängd och pruta:)

Det som finns kvar från tråden nu är #3 och #5, förutom det i detta inlägg då. :)
Använd Makita 6833 skruvautomat för OSB och gips, slitet bits, skruv saknas vid röd ring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En använd Makita 6833 skruvautomat med slitna bitar och potentiellt saknad skruv markerad med röd ring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Någon som vill få en, eller flera, Kraus-Naimer strömbrytare till skänks.
Jag har ett gäng, jag tror alla utom en har tre fasta lägen, troligen enpoliga.
En har två fasta lägen och ett återfjädrande.

Det här är fina grejer, lite synd om de hamnar i bingen. Själv betalar jag över 500 spänn styck hos grossisten.
Jag har för mig att det sitter K&N på Solberga svarvar och Strands pelarborrar osv. Men de är kanske annorlunda konfigurerade.
Flertalet Kraus-Naimer strömbrytare med olika fasta lägen på en yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blå Kraus-Naimer strömbrytare med kablar och elektriska anslutningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Någon som vill få en, eller flera, Kraus-Naimer strömbrytare till skänks.
Jag har ett gäng, jag tror alla utom en har tre fasta lägen, troligen enpoliga.
En har två fasta lägen och ett återfjädrande.

Det här är fina grejer, lite synd om de hamnar i bingen. Själv betalar jag över 500 spänn styck hos grossisten.
Jag har för mig att det sitter K&N på Solberga svarvar och Strands pelarborrar osv. Men de är kanske annorlunda konfigurerade.
[bild]

[bild]
Skulle kunna ha nytta av en sån.
Hur?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.