Nu har vi nöjet att presentera flera nya produkter i Byggahus.se Shop, bland annat en smart brandsläckare, några av våra favoritböcker och en uppfinning från en av våra forummedlemmar.

Kom gärna med tips på nya produkter.

Du läser artikeln här: Listjiggen, Firemill och böcker för husägaren
 
Stora boken för hemmafixaren är en exakt kopia av hemmarfixarbibeln dock utan Martin Timell.
 
Firemill kan jag verkligen rekommendera! Enda anledningen till att inte ha minst en sådan är att de är hiskeligt dyra.

Jag tycker att det är så synd att de satt priset så högt, eftersom det troligen avskräcker många att köpa. Det är ju en väldigt enkel konstruktion, så jag kan inte se att nödvändigheten i att de ska kosta över tusenlappen. Speciellt när vanliga pulversläckare är så billiga nuförtiden.

Men som sagt...de är riktigt smidiga! Första gången jag fick användning av en av våra var när jag fick fettbrand i gasolgrillen med biffarna halvvägs grillade. Ett par puffar med Firemill och fettet var släckt. Biffarna låg kvar på gallret och kunde grillas färdigt utan några problem. (y)
 
  • Gilla
robpow
  • Laddar…
Listjiggen, jag säger bara listjiggen, har själv ritat på en variant till gerlådan så man kan köra med cirkelsåg ist för att ta fram stora kapen..
Men denna verkar vara betydligt smidigare.. så tummen upp!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Med förutsättning att väggarna är raka.
 
Listjiggen låter helt underbar. Blir nog till att köpa en sån sen!

Boken "Från stock till stuga" skulle passa perfekt i den lilla bokhandeln! :)
 
  • Gilla
Jazman
  • Laddar…
P
Sån listjigg köps vid nästa order:D
Skulle gärna vilja se att det fanns strl 3xl på tröjorna så det finns lite krympmån, vet på medlemströjan så krympte den lite efter tvätt.
Kanske tillomed 4xl eller 5 för dom som behöver stora storlekar?
 
En brandsläckare SKA VARA RÖD och inget annat!

Jag vet av egen erfarenhet att om det börjar brinna så sveper man snabbt med blicken över rummet för att se den där röda brandsläckaren. Finns det ingen röd brandsläckare så kan det vara för sent, för man har oftast bara några sekunder på sig.
 
  • Svart Firemill brandsläckare i cylindrisk aluminiumdesign mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
mudder mudder skrev:
En brandsläckare SKA VARA RÖD och inget annat
Helt enig!

Dock fick frugan som hon ville gällande just en av våra Firemill, så den är vit. Den är sekundärsläckare i köket och tänkt för mindre brasor där det inte är så stor risk för panik. Stora pulversläckaren är givetvis röd. Till garaget fick det bli en svart Firemill...men hade den funnits i rött hade jag valt det. (Det går ju att spraymåla dem röda ifall man skulle vilja...det är ju bara lackade aluminiumrör.)

Tips till tillverkaren av Firemill: se till att utöka sortimentet med en röd variant! (y)
 
  • Gilla
mudder
  • Laddar…
hsd
Det borde vara förbjudet med andra färger än röd på brandsläckare och brandfiltar
 
  • Gilla
mudder
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Det borde vara förbjudet med andra färger än röd på brandsläckare och brandfiltar
Förbud tycker jag känns väl drastiskt.

Man måste ställa sig frågan ifall det är bättre om någon skaffar en snofsig designersläckare i någon klatschig färg än att avstå helt. Jag lovar att det finns de som vägrar att ha en "ful röd klump" hemma, men mycket väl kan tänka sig en zebramönstrad.

Att ha en släckare måste alltid vara bättre än att inte ha någon.
 
  • Gilla
Rickard. och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.