9/10, bommade också fråga 4.
 
Magnus E K
Du fick 9 av 10 möjliga. Du klarade dig bättre än 322 personer (82%) av de 392 som gjort quizet.

Var för snabb med procentsiffran på de överdrivet isolerade väggarna.
 
Jag reagerade på fråga nio, att priset var det enda som inte påverkade isoleringen, men det finns ju dyrare isolering med bättre isolerförmåga, så för mig påverkar alla tre alternativen isolerförmågan?
 
Fast det finns ju dyrare material som inte är bättre också.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ursäkta luddig fråga. Det är nog bäst att jag kontaktar Christer Harrysson för att kunna reda ut det här. Ber att få återkomma!
Jag tror det handlade om tydligheten, jag och vad som verkar vara många med mig förstod inte att det gällde hela produktens livscykel, inkl tillverkning osv, utan trodde att det bara gällde totalt under produktens använding.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
P Plutus skrev:
Jag reagerade på fråga nio, att priset var det enda som inte påverkade isoleringen, men det finns ju dyrare isolering med bättre isolerförmåga, så för mig påverkar alla tre alternativen isolerförmågan?
Den är ju inte bättre för att den är dyrare.
 
9/10 Jag är jättenöjd, men liksom för övriga var det fråga 4 som det stöp på.
 
7/10 är jag nöjd med. Detta ämne är ju något som jag knappt vet något om utan det är bara ren allmänbildning som gjorde att jag hade fler rätt än fel.
 
8/10
Fel på % och antal glas i fönster. :thinking:
 
Tänkte att jag måste sänka genomsnittspoängen lite åt er. Och det lyckades man med, inte frivilligt dock det var svåra frågor :)
 
9/10, jag tänkte svara 1% på energiåtgången för jag vet ju egentligen att allt över 220mm inte tillför något alls, men fegade ut och valde 5%. Folk bygger ju trots allt passivhus med tjocka väggar så man trodde ju att det fanns någon form av vetenskap bakom det men folk är lurade som vanligt med andra ord.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.