Jag vill ha förvaring under handfatet. Enklast är att göra en vanlig hylla med konsoler - men om man vill gömma sakerna är ett skåp med dörr bättre. Av någon konstig anledning är just badrumsmöbler extremt dyra och 7000kr för ett handfatsskåp är inte aktuellt. Ikea har 2 billiga komodskåp som passar mitt rätt lilla handfat (40-47 cm bredd på skåpen), men dessa hade inget urtag i varken stomme eller lådor för ett golvanslutet avlopp.

Jag undrar om man kan göra någon smart egen lösning? Antingen själv såga ut för avlopp i stomme, men dessvärre kan man nog inte såga ut i utdragslådorna då de kommer falla sönder - kanske istället skippa lådorna och köpa gångjärn till luckorna och fästa direkt i stommen.
Alt. köpa något annat vanligt färdigt väggskåp i oljad ek och skruva upp? Tips p idéer? (jag vill inte ha en lösning som innebär möbelfötter mot golvet)
 
Vi har nog ett vanligt IKEA köksskåp i ena badrummet om jag inte minns fel. Det har dubbla dörrar men det kanske inte finns för din bredd. Vårt är nog ett 50 cm brett skåp och du vill kanske ha 40 cm, men då fungerar det kanske med en dörr, eller? Hyllor och stomme kapar du lätt ur för att få plats med rör.
 
Du får köpa ett kommod vatten avlopp. För golvanslutning. Den löser alla problem.
Vit vattenlås- och avloppsset för golvanslutning inklusive böjbar slang och kopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dracula
  • Laddar…
Ögonfröjd Ögonfröjd skrev:
Du får köpa ett kommod vatten avlopp. För golvanslutning. Den löser alla problem.
[bild]
tack, visste inte att sådan fanns!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.