Hej! Vi funderar på att bygga Duvhöken i Munka-Ljunby strax utanför Ängelholm i skåne. Är lite intresserad av att höra från er andra vad ni har för synpunkter på detta hus, både bra och dåliga.

När man köper ett LB hus som är "nästan nyckelfärdigt", ingår då material i form av golv, tapeter och lister?

Är det någon som vet om det finns något Duvhöken för visning i skåne eller halland?

Är det någon som har aktuella prisuppgifter på detta huset både "nyckelfärdigt" och "nästan nyckelfärdigt"?

Mycket tacksam för svar!!
 
Vill bara säga att vi flyttade in i vårt Duvhöken i april och kan inte vara mer nöjda. Självklart ska man lyssna på varningar men jag tror att det finns varningar för alla hustillverkare på detta forum... med andra ord så varierar det kraftigt från ort till ort. Vi har ialla fall byggt i Värmland har haft mkt bra entreprenör o säljare (tur?).

Har tyvärr inga svar på de frågor du ställer men vad som ingår i "nästan nyckelfärdigt" tror jag står i leveransbeskrivningen. Priset varierar från ort till ort, i Värmland ligger det runt 1,2 (ev strax under) för nyckelfärdigt just nu har jag för mig.

Lycka till i ert val!
 
Vårat Duvhöken kostade NF 1.215.000 i std,
Stomresning 12/8
Prel. slutbesiktning 9/12
Nöjda hittills

Tror(?) inte materialpaket ingår vid NNF.

Känner inte till något visningshus, men lite bilder finns på vår hemsida.
 
:)
Vi har en god vän som har just det huset..i Ödåkra..ett fint hus..
planlösningen är funktionell o klassisk..dom stormtrivs..
kanske inte trendigt..men dom brukar säga
det e skönt att köra cabbat ,bil, när det e sommar
annars inte..
så ofta med ett trendigt hus..
här tycker dom att allt stämmer. så bra..
hälsningar
PS
LB-hus gjorde ett bra arbete-totalentreprenad
 
Är också inne på ett LB-Hus, Falken 1 1/2-plan. Vid "Nästan Nyckelfärdigt" har jag sammanfattat eget inköp och arbete så här:

Köpa:

- Alla tapeter och ev. invändig färg
- Kakel och klinkers till badrumen
- Kakel till kök över diskbänk
- Klinkers i hall och tvättstuga
- Allt spackel, klister, färg, spik till lister och foder
- Fix och fog till kakel/klinkersen
- Tätskikt till badrum
- Utvändig färdigmålning

Jobb:
- Lägga alla golv (material till trägolven ingår)
- Spackla, slipa och tapetsera
- Spackla, slipa och måla tak
- Spika golv och taklister
- Montera dörkarmar och trösklar samt handtag och låshus på innerdörrar
- Spika dit dörrfoder
- Montera knoppar, handtag, hyllor, inredning mm på alla köksskåp, badrumsskåp och garderober
- Montera och koppla in alla vitvaror i kök och tvättstuga
- Måla utvändigt.


Jag har en leveransbeskrivning/byggbeskrivning från LB-Hus som jag kan maila dig om du vill.
 
Jag tror att du kan se ett hökenhus om du snackar med killen i ängelholm på lbhus..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.