Jag har haft en Robomow RX20 ett par år som fungerat ganska bra men nu sämre, fastnar, hittar inte hem etc. Kan man använda den slingan till en ny Robot av annat märke eller måste varje märke ha sin egen slinga? Tänkte mig den minsta Husqvarna! Min gräsmatta är på ca 100 kvm!
 
Elektriskt sett lär det fungera. Det som kan skilja är distansen som slinga ska läggas till fasta föremål.
Du kan ju jämföra inst.anvisningarna för maskinerna och se om det diffar mycket.
I Husqvarnas klippare kan man ställ in hur långt över beg.kabeln som klipparen ska köra.
 
  • Gilla
Lawrence
  • Laddar…
En annan grej som skiljer är att HQ/Gardena använder en guidekabel för att enkelt leda ut/in klipparen, så väljer du någon av dessa så behöver du lägga ner en sådan kabel.
Det är f.ö. en stor vinst med en sådan guidekabel, snabbare in och utgång och minimal spårbildning i gräsmattan.
 
E etompau skrev:
En annan grej som skiljer är att HQ/Gardena använder en guidekabel för att enkelt leda ut/in klipparen, så väljer du någon av dessa så behöver du lägga ner en sådan kabel.
Det är f.ö. en stor vinst med en sådan guidekabel, snabbare in och utgång och minimal spårbildning i gräsmattan.
OK tack! Det kände jag inte till, ska kolla upp
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Jag hade tidigare en Worx Landroid men har bytt till HQ310. Jag kör med exakt samma slinga (har inte ens behövt koppla in guidekabel).
Jag switchade bara basstationerna (bort med Worx, dit med HQ) och det fungerar klockrent till mina 1300kvm.
 
  • Gilla
Lawrence
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.