Hej,

Har Plejd någon lösning för att styra lampor som sitter med stickpropp i ett vanligt vägguttag? Jag vet ju att jag kan styra brytare för exempelvis belysning som hänger i tak men hur gör jag om jag vill släcka mina lampor på fönsterbrädan som får ström via uttaget?
 
Det jobbiga sättet är att byta till ett uttag med separat brunnständning och lägga en puck bakom som styr ena brunnen.

Verkligen synd att det inte finns en plejd som plugin.
 
  • Gilla
gratängmannen
  • Laddar…
gratängmannen gratängmannen skrev:
Hej,

Har Plejd någon lösning för att styra lampor som sitter med stickpropp i ett vanligt vägguttag? Jag vet ju att jag kan styra brytare för exempelvis belysning som hänger i tak men hur gör jag om jag vill släcka mina lampor på fönsterbrädan som får ström via uttaget?

Det kommer en smartplug från Plejd, senast så sa dom under Q1 nästa år. Så vänta ett tag till så är ditt problem löst sen :)



Från Plejds FB-grupp
#################################
Hej Alla,

En update
Vilka produkter kommer släppas i år?
Vad som ligger som rimligt för lansering av produkter vi kommunicerat tidigare i år är Dali pucken DAL-01, Trådlös vrid (som wph fast “ratt”) WRT-01 och vi hoppas verkligen på att få ut Renova adaptern.

Pluggen då?
Vi siktade på julen men det blir tyvärr svårt, den ligger däremot näst på tur med tänkt lansering i Q1 2021.


Kommer det fler funktioner i appen i år?
Förbättrat astro-ur och förbättrat stöd för närvaro jobbas det främst på i form av nya funktioner, detta varvas hela tiden med stöd för nya produkter som Dali så det är svårt att säga när exakt vi kan släppa det, men det är dom funktionerna främst som ligger närmast i tiden, finns några Gateway specifika funktioner också som jobbas på parallellt.

Integrationer?
HomeKit är den vi jobbar på just nu, finns sen tidigare “labb-stöd” för Alexa och IFTTT för intern testning men vi har inte riktigt sett att dom tagit fäste på dom marknader vi är på än för att prioritera upp dom för lansering
Säg till om ni har frågor så skall vi försöka svara så gott vi kan
 
  • Gilla
gratängmannen
  • Laddar…
Tackar! Då får jag helt enkelt avvakta och se. Jag har ingen smart belysning idag. Så får se vad Plejd släpper. Vill ha alla lampor i en app med HomeKit-stöd. Allt ska "bara funka" :)
 
Såg i FB-gruppen (tack för tipset @lingonlingon) att det fanns dem som tillverkade sina egna :) Det har jag inte riktigt engagemanget för men det verkar finnas lösningar om man inte vill vänta till Q1

Öppen elektrisk väggströmställare med Plejd-enhet, skruvar och täcklock på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Man får än så länge fixa sin egen lösning…
BM
 
  • Eldistributionskomponent på bord med oskarpa komponenter i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En omonterad elektrisk vägguttag på ett vitt bord med verktyg oskarpt i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
gratängmannen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.